۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۸۷۰۹۲

پیرمرد عربستانی رکورددار زیارت خانه خدا

خبرگزاری رسا ـ یک پیرمرد عربستانی با 60 بار تشرف به مراسم حج رکورددار زیارت خانه خدا محسوب می‎شود.
پيرمرد عربستاني رکورددار زيارت خانه خدا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، یک پیرمرد 80 ساله عربستانی به اسم جبران یحیی سلیمان المالکی 60 بار تاکنون در مراسم حج تمتع شرکت کرده و در این زمینه رکورددار است.
 
مالکی در این زمینه به روزنامه سعودی گزت گفت: مراسم حج امروز با امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد اصلا قابل مقایسه با روزگاران گذشته نیست.
 
وی امام جماعت مسجد هراز در شهر الدیر استان جازان واقع در جنوب غربی عربستان سعودی است و اعتقاد دارد که امروزه خدمات رسانی به حجاج نسبت به سال 1954 میلادی که وی برای نخستین بار به همراه پدرش به حج مشرف شد پیشرفت چشمگیری کرده است.
 
وی می گوید که مسافرت از شهر جازان به مکه دو هفته تمام برای او و پدرش به طول انجامید.
 
المالکی افزود که در آن زمان جاده ها آسفالت نبود، ماشین ها قدیمی و دودساز بودند و آب، غذا و دستشویی کافی در شهرهای مذهبی موجود نبود.
 
پیرمرد عربستانی رکورددار شرکت در مراسم حج تمتع می گوید: تعداد حجاج خانه خدا در آن زمان حدود 250 هزار نفر بود. ما در چادر اقامت داشتیم و باید مسافت زیادی را میان منی، عرفات و مزدلفه با پای پیاده طی می کردیم.
 
المالکی افزود که در مراسم حج امسال برای والدین، اقوام و تعدادی از پسرانش که در سنین جوانی از دنیا رفته اند نیز زیارت خانه خدا را به جای می آورد.  
 
سال گذشته 3.2 میلیون مسلمان، از جمله 1.75 میلیون خارجی از 190 کشور دنیا برای شرکت در مراسم حج به شهر مکه مشرف شدند.
 
برخورد شدید عربستان سعودی با حجاجی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند و همچنین اعمال محدودیت 20 درصدی برای کشورهای خارجی و 50 درصدی برای حجاج عربستانی سبب شده است که تعداد زائران خانه خدا در سال جاری کاهش چشمگیری داشته و به حدود 2 میلیون نفر برسد./990/ب902/د
ارسال نظرات