۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۷۱۱۳
امام جمعه نجف:

توزیع کتاب‎های ضد تشیع در عربستان نشان‎دهنده وحشت سلفی‎گرایان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف، توزیع کتاب‎های ضد تشیع از سوی وهابی‎ها در عربستان را نشان‎دهنده اوج وحشت سلفی‎گرایان و تکفیری‎ها از فرهنگ اهل بیت(ع) توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره شعر «سفارت حسینی» به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(س) از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق در کوفه برگزار شد.

 

حجت الاسلام قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در این جشنواره با انتقاد از سردادن شعارهای فتنه انگیزانه در عراق گفت: با توجه به فتوای حضرت آیت الله سیستانی، هرگونه توهین و سر دادن شعار علیه مقدسات مذاهب مختلف اسلامی حرام است.

 

وی همچنین از توزیع کتاب های ضد شیعه در عربستان به شدت انتقاد کرد و افزود: توزیع کتاب های ضد تشیع که با هدف معرفی پیروان اهل بیت(ع) به عنوان دشمن بشریت در عربستان صورت می گیرد را به شدت محکوم می کنیم.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: توزیع این کتاب ها به عنوان تبلیغاتی برای ذبح شیعیان رخ می دهد و نشان دهنده هراس و وحشت شدید تروریست ها و تکفیری ها از مراسم عزاداری امام جواد(ع) است.

 

امام جمعه نجف با اشاره به ترس وهابیت از شعائر حسینی، خاطر نشان ساخت: وهابی ها از فرهنگ شیعیان و هیأت های عزاداری حسینی به شدت واهمه دارند و قتل شیخ حسن شحاته اوج گمراهی فرهنگ و اندیشه های سلفی ها و تکفیریان را نشان می دهد.

 

وی تأکید کرد: پیشرفت گسترده تشیع در سراسر جهان به وسیله انقلاب یا قدرت و قتل شکل نگرفته است، بلکه کاملا ارادی به شمار می آید. حضرت مسلم بن عقیل(س) نیز هیچگاه درصدد فعالیت نظامی نبود و تنها اصلاح جامعه را هدف قرار داده بود.

 

پس از سخنان حجت الاسلام قبانچی، جمعی از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به قرائت اشعاری درباره پیشرفت تشیع در جهان و تجاوز تکفیری ها به مقدسات اسلامی به ویژه حرم حضرت زینب(س) در سوریه پرداختند./980/ب902/د

ارسال نظرات