۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۷۲۰۵

ندای رسا به چاپ هشتاد و ششم رسید

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و ششمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
نداي رسا 86

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و ششمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

تمدید مهلت ارسال آثار به دومین همایش بین المللی علمی پزوهشی ولایت، برگزاری نخستین یادواره شهدای مقاومت اسلامی در اهواز، افتتاح اردوگاه پیامبراعظم صلی الله علیه و آله ویژه راهیان نور در آبادان و آغاز برداشت نیشکر از مزارع استان خوزستان از مهم ترین عناوین اخبار چاپ شده در این شماره از نشریه ندای رسا است.

 

در یادداشت هشتاد و ششمین شماره از نشریه ندای رسا مطلبی با عنوان «روز عرفه و فرصت بزرگ دعا» به چاپ رسیده است.

در این یادداشت می خوانیم:

یکی از ویژگی های مؤمن این است که می خواهد دائماً خود را به خدا نزدیک کند و پیوسته در جهت جلب رضای اوست. همانطور که در روایات بسیاری به توبه یا دعا و...سفارش شده و از طرف دیگر مکانها یا زمانهای خاصی برای اجابت دعا یا قبولی توبه ذکر شده، برای جلب رضایت حق نیز اوقات یا مکانهایی بیان شده که مؤمن می تواند در آنها، به خداوند تقرّب جوید. خداوند، مهربان و بخشنده بوده و رحمت او همیشه بر خلقش جاری است، اما باید بدانیم برخی از اوقات یا در برخی از مکانها رحمت خداوند بر خلق بیشتر بوده و بخشش معاصی راحت تر می باشد، یکی از همین اوقات روز عرفه است. برای کسی که در جستجوی رحمت الهی است روز عرفه فرصت خوبی است تا بتواند رضایت خداوند را جلب نموده و از گناهان خود توبه کند.

 

روز عرفه دارای فضایل بسیاری است، هم برای کسانی که در عرفات حاضرند و هم برای کسانی که در اماکنی غیر از عرفات اند، به همین دلیل بر مؤمنان لازم است نهایت بهره برداری از این روز شریف را بنمایند. یکی از مهمترین و بهترین فرصتهای موجود در این روز، فرصت خداشناسی است، تأمّل و تدبّر در دعای عرفه امام حسین که در حقیقت بیان و شرح حقایق توحیدی و مراتب آن است ما را به این موضوع یعنی خداشناسی نزدیکتر می کند. اینکه خداوند انسان را چگونه خلق فرمود، چگونه روزی داد، چقدر بر بندگان نعمت ارزانی داشت، چقدر از گناهان ایشان بخشید و... همه از مواردی است که در دعای عرفه ذکر شده است.

 

یکی از فرصتهای مهم در روز عرفه، که بسیار مورد تأکید ائمه معصومین و بزرگان دین قرار گرفته است، فرصت دعا و مسئلت از خداوند است. چنانکه در فصل قبل گفتیم بنا به فرموده امام سجاد علیه لسلام این روز روزی است که در آن درهای رحمت الهی باز بوده و خداوند عطای خود را بر مردم گسترانیده و بر همگان تفضّل فرموده است، به همین خاطر توبه در آن مقبول و دعا به اجابت خواهد رسید.

 

در صفحه معارف این شماره از نشریه ندای رسا به مناسبت شهادت امام پنجم، مطلبی با عنوان «در محضر باقرالعلوم» به چاپ رسیده که به معرفی جایگاه علمی آن حضرت پرداخته است.

 

پرتاب ماهواره ظفر با حامل سیمرغ در سال 93، حمایت دانشگاه آزاد از شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو، معرفی برترین های فناوری نانو در ایران و 10 برابر شدن سرعت شمارش سلول ها با نخستین دستگاه استریولوژی ساخت محققان ایرانی از مطالبی است که صفحه علم و فناوری هشتاد و ششمین نشریه ندای رسا را تشکیل می دهد.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9464/ن601/ق

ارسال نظرات