۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۳۴۷
دبیرکل الوفاق بحرین:

آل‎خلیفه شیعیان را دشمن خود می‎داند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین با انتقاد از برخورد مراکز دولتی با شیعیان گفت: رژیم آل‎خلیفه شیعیان را دشمن خود می‎داند.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز در خطبه‎‎های نماز عید قربان که در مسجد جماله منطقه بلاد قدیم برگزار شد، به انتقاد از برخورد بد دولت این کشور با شیعیان پرداخت و گفت: دولت بحرین رفتار بدی با شیعیان دارد و می پندارد که شیعیان، خارجی و دشمن هستند.


وی افزود: این برخورد‎ با شیعیان از دهه‎ هفتاد میلادی در بحرین رواج پیدا کرد. آنان دیدگاه‎های طایفه‎ای را بر نگرش‎های ملی خود مقدم دانسته‎اند.

 

حجت الاسلام سلمان این دیدگاه خصمانه را استراتژیک دشمنان برای منزوی کردن شیعیان دانست و خاطرنشان ساخت: دیدگاه‎های طایفه‎ای در چند سال اخیر به اوج خود رسیده به صورتی که به یک جنگ همه جانبه تبدیل شده است.


وی به مواردی از نقض حقوق شیعیان در بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: شیعیان هیچ جایگاهی در وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت خارجه و پست های بالای کشور ندارند و این جایگاه‎های دولتی فقط مختص به مزدوران رژیم آل‎خلیفه است که این مسأله به وضوح عدم اجرای قانون مدنی حقیقی را در این کشور به نمایش می‎گذارد.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با مقایسه کردن سیستم حکومتی کویت با بحرین گفت: بحرین همانند کشور کویت نیست بلکه بحران طایفه‎ای در این کشور بسیار زیاد است.

 

وی بر ادامه راه انقلاب تاکید کرد و بیان داشت: ما نباید از ادامه راه ناامید و یا خسته شویم بلکه باید تا تحقق همه اهداف خود با استفاده از تجربه‎های شخصی و گروهی بر ادامه مسیر امیدوار و بر آن پافشاری کنیم./994/ب902/د

ارسال نظرات