۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۸۷۴۲۴
شیخ عیسی قاسم:

مصلحت برخی دولت‎ها در گرو حمایت از تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تأکید کرد که برخی از دولت‎های با هدف حفظ مصالح خود و ماندن در قدرت به حمایت از گروه‎های تروریستی می‎پردازند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه تعویق حل بحران سیاسی به ضرر همه است، گفت: ملت بحرین هیچ توجهی به شرایط و معادلات منطقه و جهان ندارد و به جنبش خود ادامه خواهد داد.

 

وی افزود: پیچیده کردن اوضاع به ضرر همه کشور است و ثروت و آینده آن را در معرض خطر قرار می دهد. عوامل این پیچیدگی باید مسؤولیت عواقب آن را پذیرفته و بدانند که این مسأله پیش از آنکه به ضرر دیگران باشد به ضرر خودشان است.

 

آیت الله عیسی قاسم از فتنه طایفه ای به عنوان عامل نابودی امنیت و ثبات منطقه یاد کرد و اظهار داشت: شعله ور ساختن فتنه مذهبی و طایفه ای و تأکید بر ادامه آن، ظلم آشکار به دین مبین و امت اسلامی است.

 

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: تروریسم چه از جانب دولت یا ملت و چه از سوی گروهی دینی یا غیر دینی به وجود آید، ظلم به شمار می آید، مغایر دین است، آینده را در معرض تخریب قرار می دهد، تهدید کننده امنیت است، آشوب را به همراه دارد و همه تلاش های مردمی را به سوی ناکامی می کشاند.

 

وی حفظ مصالح برخی دولت ها را عامل گسترش تروریسم توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: برخی از دولت ها که مصالح خود را در استبداد می بینند از تروریسم حمایت کرده و حاضر نیستند در برابر گروه های تروریستی بایستند.

 

شیخ عیسی قاسم سرکوب و قلع و قمع را بیهوده دانست و تأکید کرد: دو سال و هشت ماه از انقلاب مردمی در بحرین می گذرد و این جنبش نشان داد که شهروندان با قلع و قمع و شکنجه از مطالبه حقوق خود عقب نشینی نمی کنند.

 

خطیب جمعه شهر دراز در پایان خاطر نشان ساخت: ملت بحرین با وجود احکام قضایی سنگین و ناعادلانه و تقدیم تعداد زیادی از شهدا همچنان در راه برپایی عدالت و کرامت انسانی و تحقق مصالح کشور تلاش می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات