۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۸۷۴۴۵
سید علی فضل الله:

سکوت علما در قبال کشتار مردم عراق حیرت‎انگیز است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت از سکوت بسیاری از علمای جهان اسلام در قبال انفجارهای تروریستی در عراق و کشتار مردم مظلوم این کشور به شدت انتقاد کرد و این امر را عجیب دانست.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد با اشاره به اجتماع میلیونی مسلمانان در موسم حج، گفت: در حالی که هدف خداوند متعال از حج، وحدت مسلمانان بدون در نظر گرفتن رنگ و مذهب و نژاد است، متأسفانه موسم حج تأثیر چندانی بر واقعیت های جهان اسلام ندارد.

 

وی افزود: انفجارهای تروریستی در عراق در عید سعید قربان نشان دهنده این مدعاست. تروریست ها با نام اسلام به کشتار مسلمانان می پردازند و درصدد بروز جنگی مذهبی، گسترش کینه، از بین بردن امنیت و ثبات و تجزیه عراق هستند.

 

حجت الاسلام فضل الله از سکوت بسیاری از شخصیت های سیاسی و دینی نسبت به انفجارهای تروریستی در عراق ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: در حالی که بسیاری از سیاستمداران و علمای جهان اسلام از محکومیت فجایع تروریستی خودداری ورزیده و عوامل آن را رسوا نمی سازند، صبر ملت عراق و ایستادگی در برابر دشمنانی که در پی تخریب این کشور هستند، ستودنی است.

 

خطیب جمعه بیروت نسبت به تحولات مصر نیز ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: مصر نیز همانند سایر کشورهای عربی در تیررس فتنه و آشوب قرار دارد بنابراین از اهل حکمت این کشور می خواهیم به سرعت وارد عمل شده و فتنه را در نطفه خفه سازند.

 

وی توقف سرکوب ملت بحرین از سوی نظام آل خلیفه را خواستار شد و تصریح کرد: ملت بحرین به جهانیان نشان داد که در اوج نظم قرار دارد و همه تلاش ها برای خارج کردن این نهضت از چارچوب مسالمت آمیز را با شکست مواجه ساخته است. دولت بحرین باید خواسته های ملت را پذیرفته و به قلع و قمع شهروندان پایان دهد.

 

فضل الله گفت‎وگو را تنها راه پایان بحران در سوریه دانست و تأکید کرد: سوریه در مشکلات بزرگی غرق شده و مردم این کشور در حال پرداخت بهای عملکرد منطق تخریبکارانه دشمنان است. این منطق با حمایت و برنامه ریزی گسترده کشورهای خارجی در حال اجراست.

 

خطیب جمعه بیروت در بخش پایانی سخنان خود به بررسی آخرین تحولات لبنان پرداخت و خاطر نشان ساخت: تشکیل فوری دولت و حل پرونده نفت لبنان که تأثیر بسیار بالایی بر اقتصاد کشور دارد، ضروری است./980/ب901/د

ارسال نظرات