۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۷۵۹۶

تهدید رهبران مسلمان انگلیس از سوی القاعده

خبرگزاری رسا ـ پلیس انگلیس اعلام کرد که عده زیادی از رهبران مسلمان انگلیس از سوی یکی از گروه‎های وابسته به القاعده تهدید به مرگ شده‎اند.
مسجدي در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، عده زیادی از رهبران مسلمانان انگلیس از سوی گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که در سومالی تهدید به مرگ شدند.
 
به گزارش رسانه های خبری، گروه تروریستی وابسته به القاعده در سومالی با ارسال یک فایل ویدیویی اقدام به تهدید این عده از مسلمانان انگلیس کرده است.
 
سخنگوی اسکاتلندیارد، پلیس انگلیس در مصاحبه با روزنامه اکسپرس در این ارتباط گفت: ما از وجود چنین ویدیویی آگاه بوده و در حال بررسی و تحلیل محتوای آن هستیم.
 
گروه الشباب از محمد انصار از رهبران مسلمانان انگلیس به دلیل محکوم کردن حملات تروریستی صورت گرفته به وسیله الشباب و آنچه که از دید این گروه تخطی از تعالیم اسلامی عنوان شده، به عنوان یکی از اهداف احتمالی یاد کرده است.
 
انصار یکی از چهره های سرشناس مسلمانی است که پیش از این اعلام کرده بود به علت تهدیدات گروه های تروریستی تحت حفاظت پلیس انگلیس قرار دارد.
 
اجمل مسرور، امام جماعت یکی از مساجد انگلیس نیز در صفحه شخصی خود در اینترنت نوشت که دو مامور پلیس به خانه وی آمده و نسبت به تهدیدات احتمالی از سوی تروریست های القاعده به وی هشدار داده اند.
 
محمد شفیق، یکی دیگر از چهره های سرشناس مسلمان در انگلیس است که از سوی گروه تروریستی الشباب تهدید شده است.
 
الشباب، یک گروه تروریستی وابسته به القاعده است که در سومالی مستقر بوده و در حال جنگ با کنیا و صلح بانان سایر کشورهای آفریقایی مستقر در سومالی است.
 
این گروه در ماه گذشته میلادی به یک مرکز خرید در نایروبی، مرکز کنیا حمله کرده و بیش از 60 نفر را کشت.
 
گروه الشباب در سال 2010 میلادی وابستگی خود را به القاعده اعلام کرد و علیه کشورهای آفریقایی همسایه اعلام جنگ کرد.
 
علمای مسلمان سومالی در ماه گذشته با انتشار بیانیه ای اقدامات تروریستی این گروه را محکوم کرده و اعلام کردند که اعضای الشباب در زمره مسلمانان واقعی قرار ندارند./990/ب902/د
ارسال نظرات