۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۸۰۷
شیخ نعیم قاسم:

آمریکا مذاکره با ایران را گدایی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در راه پیشرفت برنامه‎ هسته‎ای خود ثابت قدم است، گفت: ایران با قدرت و اعتماد به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و این آمریکاست که به وسیله رییس جمهورش در حال گدایی برای دیدار با رییس جمهور ایران و مذاکره با این کشور است.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسمی که شب گذشته در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد از آزادی گروگان های لبنانی پس از چند ماه ابراز خرسندی کرد و گفت: آزادی گروگان ها دستاورد ملی بزرگی به شمار می آید که پس از برخورد حکمت آمیز و صبورانه با آن رخ داد. این مسأله را به خانواده های گروگان های آزاد شده تبریک گفته و هوشیاری سیاسی و سخنان ملی گرایانه آنان را می ستایم.

 

وی حضور حزب الله لبنان در محور مقاومت را افتخاری بزرگ دانست و افزود: محور مقاومت از ایران تا سوریه در حال کسب موفقیت های مختلف در لبنان و منطقه هستند و ما از اینکه بگوییم در این محور قرار داریم به هیچ وجه شرمنده نیستیم.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: این در حالی است که مخالفان مقاومت با وجود اینکه در محور آمریکا و اسرائیل قرار دارند از اینکه گفته شود در این محور قرار دارند، فراری هستند. اما ما در پیروزی و موفقیت های محور مقاومت مشارکت داریم.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اهداف مقاومت اسلامی، خاطر نشان ساخت: محور مقاومت بر اساس پیگیری حقوق مشروع، توجه به خواسته های مردم و مقاومت در برابر استکبار جهانی به موفقیت دست می یابد.

 

وی درباره گفت وگوی روسای جمهور ایران و آمریکا گفت: ایران با قدرت و اعتماد به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و این آمریکاست که به وسیله رییس جمهورش در حال گدایی برای دیدار با رییس جمهور ایران و مذاکره با این کشور است. ایران با وجود تهدید و فشارها همچنان در منطقه و جهان پرقدرت است.

 

شیخ نعیم قاسم به آمادگی دولت سوریه برای مذاکره با مخالفان اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که ارتش سوریه در حال پیشروی و شکست متوالی مخالفان است، دولت این کشور آمادگی خود را برای گفت وگو اعلام می دارد، ولی مسلحان با راه حل سیاسی به شدت مخالف هستند.

 

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی اوضاع لبنان پرداخت و اظهار داشت: مقاومت در لبنان از قدرت و اعتماد بالایی برخوردار است و تحت تأثیر سخنان و توهین های دیگران قرار نمی گیرد. مقاومت به حمایت از دولت ادامه می دهد و آمادگی کاملی برای هرگونه تجاوز صهیونیست ها دارد.

 

وی تأکید کرد: جریان 14 مارس به زبان توهین و منطق تعطیلی دولت روی آورده است و ما به دلیل اینکه طرفدار مشارکت ملی هستیم در برابر این منطق صبر پیشه کرده ایم. همه پیش بینی های این جریان و تلاش هایشان به شکست انجامیده است./980/ب902/د

ارسال نظرات