۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۰۷۳
در شماره جدید ندای رسا می خوانیم؛

تأکید رهبر معظم انقلاب بر توجه و رفع مشکلات استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ هشتاد و نهمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
نداي رسا شماره 89

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هشتاد و نهمین شماره ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

نور افشانی آسمان کلانشهر اهواز به مناسبت دهه ولایت و عید غدیرخم، تأکید رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات خوزستان، برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری های خوزستان، تشکیل حلقه های غدیر در مراکز دانشگاه پیام نور خوزستان، برگزاری مراسم عمامه گذاری 110طلبه خوزستانی، تحصیل 128 طلبه علوم دینی در حوزه علمیه سفیران هدایت امیدیه و ارسال 230 مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی ولایت برخی از اخبار، گزارشات و مطالب درج شده در این نشریه را تشکیل می دهد.

 

در هشتاد و نهمین یادادشت ندای رسا می خوانیم: از ابعاد و شؤون ولایت و امامت، که به ولایت تشریعی ولی معصوم علیه السلام بر می‏گردد، زعامت و رهبری سیاسی است. وقتی پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله از دنیا رفت، یکی از شؤون و مناصب او، رهبری اجتماع و سرپرستی امور دینی و دنیوی مسلمانان است؛ چون اجتماع، زعیم و رهبر می‏خواهد. هیچ کس چه مسلمان و چه غیر مسلمان در این جهت تردید ندارد. تردید و اختلاف در این جهت است که چه کسی شایسته رهبری بوده و دارای چه شرایط و ویژگی‏هایی باید باشد؟

 

دیدگاه‏های شیعه نسبت به زعامت و رهبری، اصولی و همراه با منطق و برهان می‏باشد، به ویژه که علمای شیعه به اتفاق آرا ویژگی‏هایی را برای امام و رهبر جامعه اسلامی قایلند که این ویژگی‏ها در غیر حضرت علی و یازده فرزند معصوم او علیهم السلام یافت نمی‏شود. شخصیت‏هایی که به اعتراف علمای شیعه و سنی، در علوم و دیگر فضایل انسانی و اسلامی، به ویژه در طهارت روحی و اخلاقی (عصمت همه جانبه) کسی به پای آنان نمی‏رسد و در اوج کمالات روحی ومعنوی می‏باشند.

 

این دیدگاه‏های اصولی و برخوردار از منطق و برهان موجب شده مکتب تشیع و شیعیان و پیروان راستین ائمه علیهم السلام، از انحرافات عقیدتی و سیاسی مصون بمانند و در مسیر اسلام ناب و سیره و سنت راستین پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله باقی بمانند و به حرکت و حیات سیاسی فرهنگی دست یابند و به تعالی خود ادامه دهند.

 

در ستون 493 فتوای جدید رهبر معظم انقلاب آمده است:

مبطلات نماز

خنده در نماز

خنده با صدا (قهقهه) در صورتی که عمدا باشد، نماز را باطل می کند.

دعای غیر عربی در نماز

دعا به زبان فارسی و یا هر زبان دیگر در نماز مانعی ندارد، خواه نماز واجب باشد و یا مستحب و خواه در قنوت باشد یا غیر قنوت.

نماز قضا

ترتیب در قضای نماز

در نماز قضا رعایت ترتیب لازم نیست، آری ترتیب بین نماز ظهر و عصر و نیز بین مغرب و عشا از یک روز باید رعایت شود.

 

آغاز ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تا چهارم آبان، نصب و راه اندازی ایستگاه هواشناسی خودکار در دانشگاه شهیدچمران اهواز و برگزاری افتتاحیه نشست سر حلقه‌های صالحین دانشگاه‌های اهواز برخی از اخبار صفحه حوزه و دانشگاه ندای رسا را تشکیل می دهد.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات