۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۴۱۱
آیت الله قبلان:

نهضت حسینی معجزه تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان، نهضت عاشورای امام حسین(ع) را معجزه تاریخ توصیف و بر لزوم برگزاری باشکوه موسم عاشورا تأکید کرد.
آيت الله قبلان، نايب رييس مجلس اعلاي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در کلاس درس روزانه خود که در مقر این مجلس برگزار شد آمادگی مسلمانان برای برگزاری موسم عاشورا را خواستار شد و تصریح کرد: لبنانی ها و مسلمانان باید خود را برای برگزاری مراسم عزاداری عاشورا که سرشار از درس است، آماده کرده و با یادآوری مصائبی که بر خاندان اهل بیت(ع) رخ داد در برابر ظلم و ستم بایستند.

 

وی با اشاره به اهداف قیام عاشورا خاطر نشان ساخت: تنها هدف دشمنان این است که امت اسلامی از آموزه های نبوی و تعالیم اسلامی دور شوند. نهضت حسینی نیز برای ناکام ساختن این توطئه صورت گرفت و به همین دلیل از ارزش های فوق العاده معنوی و مادی برخوردار است.

 

آیت الله قبلان تأکید کرد: ما با برگزاری عزاداری حسینی در پی گشودن زخم ها نیستیم، بلکه می خواهیم زخم ها را درمان کرده و راه حق ادامه یابد. نهضت امام حسین(ع) معجزه تاریخ است که صورت گرفت تا راه حق همچنان استوار باقی مانده و ما با برگزاری مراسم حسینی در پی ادامه راه ایشان و دوری از باطل هستیم.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین در دیدار با جمعی از مسؤولان دفتر مقتدی صدر در بیروت بر لزوم وحدت ملت عراق تأکید کرد و گفت: عراق یکپارچه و استکبار ستیز ضامن حفظ کشورهای عربی و اسلامی به شمار می آید.

 

وی افزود: ملت عراق باید وحدت صف را حفظ کرده و همه تلاش خود را برای حمایت از این کشور انجام دهند. عراقی ها با برطرف کردن موانع می توانند کشور را از هر گزندی در امان بدارند.

 

آیت الله قبلان از عراق به عنوان قدرت کشورهای عربی و اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: این امر در صورتی محقق می شود که مردم عراق دست در دست یکدیگر داده و با قدرت در برابر تروریسم و فتنه بایستند./980/ب902/د

ارسال نظرات