۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۴۱۳
سید علی فضل الله:

مسلمانان ساکن غرب باید نماینده خوبی برای اسلام باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت از مسلمانان ساکن غرب خواست نماینده خوبی برای دین مبین باشند و با اخلاق حسنه و عملکرد مطلوب، چهره مخدوش اسلام در غرب را تصحیح بخشند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت که به نروژ سفر کرده است امروز با جمعی از مسلمانان ساکن اوسلو پایتخت این کشور در مجتمع توحید اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

 

وی در این دیدار گفت: مسلمانان ساکن غرب باید در اوج اخلاق باشند تا بتوانند نماینده خوبی برای اسلام باشند. آنان بدانند که حمایت از کشوری که در آن زندگی می کنند وظیفه ای شرعی و دینی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام فضل الله خطاب به حاضران در این جلسه تصریح کرد: شما باید دغدغه امت داشته باشید، اسلام اصیل را به جهانیان نشان دهید، چهره مخدوش شده دین را تصحیح بخشید و با عملکرد خود آنچه در ذهن غربی ها نسبت به اسلام است را از بین ببرید.

 

امام جمعه بیروت از مسلمانان ساکن اروپا خواست نسبت به محل سکونت خود وفادار باشند و اظهار داشت: مسلمانان پس از گرفتن اقامت یا شناسنامه باید شهروند بسیار خوبی برای آن کشور باشند. اسلام از پیروان خود می خواهد که منادی خیر و صلاح و سفیر محبت و رحمت باشند و از اختلافات مذهبی و سیاسی دوری جویند.

 

وی ادامه داد: شما درد غربت را تحمل می کنید تا آزاده و عزیز باشید. مهاجرت در صورتی که با حرص به دین و ایمان و پایبندی به ارزش های انسانی همراه باشد به هیچ وجه اقدامی نادرست نیست.

 

فضل الله با اشاره به حساسیت جهانیان به عملکرد مسلمانان تأکید کرد: ملت های غربی به مسلمانان می نگرند و هر اقدامی که از سوی آنان سر می زند را به اسلام نسبت می دهند، بنابراین باید از اموری که دیدگاه جهانیان را نسبت به اسلام مخدوش می سازد به شدت خودداری کرد.

 

امام جمعه بیروت در بخش پایانی سخنان خود گفت: هجمه های صورت گرفته علیه مسلمانان و توهین مستمر به دین مبین اسلام با سخن و کلام خاتمه نمی یابد، بلکه با سیره حسنه و عملکرد مطلوب پاسخ داده می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات