۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۴۳۳

شماره پنجم ماهنامه مودت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین شماره ماهنامه اعتقادی مودت با موضوعاتی پیرامون واقعه غدیرخم و جانشینی امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام چاپ و منتشر شد.
ماهنامه مودت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پنجمین شماره ماهنامه اعتقادی مودت با موضوعاتی پیرامون واقعه غدیرخم و جانشینی امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام چاپ و منتشر شد.

 

گفتوگوی ویژه با عصام العماد، اندیشمند و مستبصر یمنی، سؤالات ما پیرامون کلمه «مولی» در حدیث غدیر، بحث از غدیر عقیم است!، آیا می دانید، امامت حضرت علی علیه السلام پس از عثمان، جریان فکری انحرافی، چرا بیعت غدیر شکست شد، شواهد بر کینه های قریش نسبت به امام علی علیه السلام، موقعیت اجتماعی سیاسی قریش و کینه های جاهلی مطالب درج شده در این نشریه را تشکیل می دهد.

 

در مصاحبه این نشریه با عصام العماد آمده است: از جمله کتاب ها، به کتاب های شیخ مفید مراجعه کردم، البته شیعه نشدم اما به این نتیجه رسیدم که باید کتابی بنویسم مبنی بر این که تمام مطالب اساتید و مشایخ بنده که نسبت به علی بود بدون سند و ضعیف می باشند لذا شروع به خواندن کتاب های شیخ مفید کردم به نحوی که اکثر کتاب های ایشان را مطالعه نمودم و دریافتم که تمام شبهاتی که بر علیه شیعه گفته شده را ایشان هزار سال قبل جواب داده و این مطالعه باعث شد که بنده آرام آرام به مذهب شیعه هدایت شوم و بنده هدایت خود را مدیون شیخ مفید می دانم و اگر ایشان نبود شاید تا الان هم هدایت نمی شدم.

 

در ستون آیا می دانید آمده است: آیا می دانید؟ امیر المؤمنین علیه السلام در روز 18 ذی الحجه در دهم هجری یعنی همان روز غدیر به امامت منصوب گشت و آخر روز 18 ذی الحجه سال 35 هجری مصادف گشت با قتل خلیفه سوم و بیعت عموم مردم با امیر المؤمنین راستین.

 

در مطلبی با موضوع امامت حضرت امیر علیه السلام پس از عثمان می خوانیم: برخی می گویند: ما حدیث غدیر را از حیث سند تمام می دانیم و دلالت آن را نیز بر امامت و خلافت حضرت علی علیه السلام قبول می کنیم؛ ولی در این حدیث اشاره نشده است که حضرت پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بلافاصله امام است؛ و بنابراین به جهت جمع با سایر ادله او را خلیفه چهارم می دانیم.

جواب: هیچ دلیلی بر خلافت خلفای قبل از حضرت علی علیه السلام وجود ندارد تا بخواهید بین ادله جمع کنید.

با جمع بین این حدیث و حدیث در ولایت که فرمود: دعوا علیا؛ دعوا علیا؛ ان علیا منی و انا منه؛ و هو ولی کل مؤمن بعدی./مسند احمد/ج438/4 می توان فهمید که علی علیه السلام خلیفه بلافصل و پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله است.

 

پنجمین شماره مودت با صاحب امتیازی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام اهواز، مدیر مسؤولی حجت الاسلام رضا عطایی خواه و با همکاری هیأت تحریریه در هشت صفحه رنگی چاپ و منتشر شده است./9458/ن601/ق

ارسال نظرات