۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۷۲۰
امام جمعه احساء عربستان:

عزاداری محرم ریشه در اعتقادات و تاریخ شیعه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان تنها راه رسیدن به کمال را انجام شریعت اسلام و تمسک به اهل بیت (ع) دانست و بیان داشت: در هیچ دین و مذهبی همانند تشیع مراسمات دینی وجود ندارد.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان، امام جمعه احساء عربستان، روز گذشته در مسجد آل الرسول این شهر، با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم به بررسی سابقه عزاداری برای اهل بیت (ع) در طول تاریخ پرداخت و گفت: شیعیان هر ساله از زمان‎های گذشته تا کنون برای ائمه معصومین (ع) عزاداری می‎کردند و این عزاداری‎ها ریشه در اعتقادات آنان دارد.


وی افزود: در هیچ یک از ادیان و مذاهب مختلف همانند تشیع مراسمات دینی وجود ندارد. این مراسمات دینی موجب کمال و ارتقا روحیه انسانی آنان می‎شود.


حجت الاسلام سلمان وضع قانون‎های شرعی و برگزاری مراسمات اهل بیت (ع) را دو پایه و رکن اساسی تکامل و کمال انسان برشمرد و بیان داشت: هر انسانی با انجام قانون‎های شرعی در هر روز، ماه و سال موجب شکل گیری خلق و خوی اسلامی خود می‎‏شود و همچنین انجام مراسمات و احترام به ارزش‎های اسلامی به شکل دیگری پایه‎های کمال و انسانی را که پیامبران و ائمه (ع) درپی آموزش آن به جامعه اسلامی بوده‎اند، محقق می‎کند.


وی شریعت اسلام را کامل‎ترین شریعت دانست و اظهار داشت: شریعت اسلام، قانون‎های شرعی سایر ادیان قبلی را کامل کرد و همچنین خداوند حضرت محمد (ص) و خاندان پاک و مطهرش را نماد پایداری این شریعت قرار داد.


امام جمعه احساء عربستان تاکید کرد که پیامبر اسلام و ائمه معصومین(ع) در طول زندگانی خود بر دعوت به حق و نشان دادن  مسیر کمال تلاش کرده‎اند لذا بر پیروان پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) لازم است که بر اصول آنان چنگ بزنند و به روش و سیره آنان تمسک جویند زیرا این تنها راه رسیدن به کمال حقیقی است.


وی راه اصلی رسیدن به مقامات عالی در آخرت را کسب معرفت وعلم نسبت به اسلام و اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: اگر انسانی می‎خواهد در آخرت به مقامات عالی دست پیدا کند چاره‎ای جز کسب معرفت وعلم نسبت به اسلام و اهل بیت (ع) ندارد و همچنین باید فرزندانمان را نسبت به ادامه این مسیر تشویق کنیم.


این عالم عربستانی در پایان به اهمیت ارتقای فکری و معرفتی جامعه اسلام و آثار آن در تربیت اجتماعی پرداخت./994/ب902/ک

ارسال نظرات