۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۷۲۸
مسوول اداره ارتباطات حرم امام حسن عسکری(ع):

نام حرمین شریفین عسکریین از فهرست میراث جهانی حذف نشده است

خبرگزاری رسا ـ مسوول اداره ارتباطات روضه عسکریه در سامرا، خبر حذف نام حرمین شریفین عسکریین را از فهرست میراث جهانی را نفی کرد.
حرمين عسکريين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عمار المرشدی» مسوول اداره ارتباطات و رسانه های در حرم امام حسن عسکری(ع) در سامرا، خبر حذف نام حرمین شریفین عسکریین را از فهرست میراث جهانی را نفی کرد و گفت: سخنان رییس شورای استان صلاح الدین درباره حذف نام حرمین عسکریین از فهرست میراث جهانی صحت ندارد و دقیق نیست.


المرشدی تاکید کرد: بازسازی حرمین شریفین مطابق مشخصات میراث جهانی است و سازمان یونسکو به دقت فرآیند بازسازی را پیگیری می کند.


وی افزود: رئیس شورای استان صلاح الدین در این موضوع اشتباه کرده است.


گفتنی است،«صلاح الدین احمد الکریم» رئیس شورای استان صلاح الدین از حذف نام مرقد حرمین شریفین عسکریین در سامرا از فهرست میراث جهانی به خاطر فقدان مطابقت معیارهای بازسازی آن با معیارهای جهانی خبر داد.


در همین حال، «عبدالرزاق محمود» مدیر آثار سامرا گفت: یونسکو کتابی را به نخست وزیر ارسال کرده است که بازسازی الملویه بدون بررسی ساختاری عمیق و بدون اطلاع سازمان یونسکو انجام می گیرد.


شورای استان صلاح الدین در اکتبر پس ازاطلاع از مخالفت یونسکو با عملیات بازسازی که براساس معیارهای جهانی نبود، به توقف بازسازی ملویه سامرا دستور داد./982/د101/ک

 

منبع: خبرگزاری شبستان

 

ارسال نظرات