۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۸۹۸۷
در بیانیه‌ای؛

غرفه‌های برتر چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ کمیته علمی چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس باصدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از ناشران، نویسندگان و متولیان برگزاری این نمایشگاه، کنگره شهدای استان مازندران، انتشارات سوره سبز، انتشارات خورشید باران، انتشارات ملک اعظم، انتشارات قدر ولایت را به‌عنوان غرفه‌های برتر این نمایشگاه معرفی کرد.
چهارمين نمايشگاه ملي کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمیته علمی چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس عصر امروز دوشنبه سیزدهم آبان ماه باصدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از ناشران، نویسندگان و متولیان برگزاری این نمایشگاه، کنگره شهدای استان مازندران، انتشارات سوره سبز، انتشارات خورشید باران، انتشارات ملک اعظم، انتشارات قدر ولایت را به‌عنوان غرفه‌های برتر این نمایشگاه معرفی کرد.

در این بیانیه همچنین تدوین راهبردی آسیب شناسانه مبتنی بر تجربه‌های پیشین و وضعیت جدید به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه کمیته علمی و محتوایی چهارمین نمایشگاه مطرح شده و آمده است: برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس، پیمایش نگرش بازدیدکنندگان استوار بر روش‌های علمی و دانشگاهی، دریافت نظرات و دیدگاه‌های غرفه‌داران و کیفیت سنجی حضور ناشران، چهار حوزه تخصصی فعالیت این کمیته است.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما هرچه برای دوره دفاع مقدس سرمایه گذاری و کار کنیم، زیاد نیست؛ چون ظرفیت هنری و ادبی کشور برای تبیین این دوره، خیلی گسترده، وسیع و عمیق است و از این ظرفیت تاکنون استفاده خوب و درخوری نشده.

«مقام معظم رهبری 31/6/84»

در آستانه ماه محرم الحرام با ذکر صلوات نثار سید و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش و سلام بر روح مطهر امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، کمیته علمی و محتوایی چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیانیه پایانی خود را در خصوص این نمایشگاه تقدیم می‌دارد.

یکم. اکنون که چهارمین دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، آخرین ساعات خود را طی می‌کند، با تمام فرازها و فرودها و مجموعه‌ای از نقاط ضعف و قوت و انبانی از داشته‌ها و جمعی از نداشته‌ها، معتقدیم که ظرفیت این گنج مکتوب بس عظیم است و پیمودن این راه و ادای دین به آرمان‌ها و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس باری‌ست بس سنگین و مسیری صعب و دشوار.

معتقدیم با وجود تمام نابسامانی‌ها، بی‌مهری‌ها و کمبودها، همچنان باید ادامه یابد و نسل تشنه معرفت و آرمان‌های بلند را سیراب کرد. باید این ظرفیت ارزشمند را قدر دانست و این مخاطب مشتاق را که در عصر گرانی و روزمرگی بخشی از سبد زندگی خود را به مطالعه این آثار اختصاص داده است محترم شمرد.

معتقدیم که نمایشگاه چهارم به عنوان اولین حضور تخصصی کتاب دفاع مقدس در کلانشهر تهران، تجربه‌ای تازه را در دسترس مدیران و متولیان این رویداد فرهنگی قرارداد و به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی کتاب به معنای غیر درسی آن، در سطح ملی مجموعه‌ای از مسائل و مصائب و خاطره‌های شیرین و تلخ را پیش روی همه علاقمندان گذارد.

بدیهی است این تجربه گرانقدر به دست نمی‌آمد اگر همراهی ناشران و پدیدآورندگان و همراهان نشر دفاع مقدس نبود. پس بجاست سپاس خود را نخست تقدیم شما ناشران و نویسندگان محترم نماییم و پس از آن ارج بنهیم تلاش بی دریغ متولیان برگزاری این نمایشگاه ارزشمند را: تشکر می‌کنیم از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفظ آثار سپاه و بسیج و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان مجریان رسمی این نمایشگاه.

دوم. کمیته علمی و محتوایی چهارمین نمایشگاه، تدوین راهبردی آسیب شناسانه مبتنی بر تجربه‌های پیشین و وضعیت جدید را به عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود تعریف نمود و پس از تصویب در شورای سیاستگزاری نمایشگاه در چهار حوزه تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین وظیفه این کمیته طرح‌ریزی و برنامه‌‌ریزی جهت برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس بود که بحمدالله با مشارکت چشمگیر کارشناسان و پژوهشگران و نویسندگان ارزشمند دفاع مقدس جلوه‌ای دیگر به این نمایشگاه تخصصی بخشید و آن را از قالب صرفا نمایشگاهی دور نمود، گرچه بر این اقدام نیز نقدها و اصلاحاتی وارد است که در این مجال نمی‌گنجد. پیمایش نگرش بازدیدکنندگان استوار بر روش‌های علمی و دانشگاهی مأموریت دیگری بود که انشاالله نتایج آن نیز بزودی در رسانه‌ها منعکس خواهد شد و دیگری دریافت نظرات و دیدگاه‌های غرفه‌داران محترم است که در آخرین روز نمایشگاه گردآوری شده و پس از ارزیابی و جمع بندی، حاصل آن به عنوان راهنمای حرکت در این مسیر منظور خواهد شد و سرانجام کیفیت سنجی حضور ناشران محترم در این نمایشگاه و انتخاب شایستگان و تقدیرشوندگان دیگر وظیفه مهم کمیته علمی و محتوایی نمایشگاه چهارم بود.

اکنون ضمن تأکید بر این نکته که نظرات کمیته در این بخش حاصل برآیند امتیازات ناشران محترم در چهار بخش نشر کتاب، اطلاع رسانی و تبلیغات، آیین غرفه‌داری و برنامه‌های جنبی بوده و برآمده از بیست و سه رده امتیازی‌ست، مفتخریم شایستگان تجلیل در این بخش را خدمت میهمانان محترم ارائه نماییم.

کمیته علمی نمایشگاه چهارم ضمن تشکر و قدردانی از انتشارات فاتحان، نشر 27، گروه مطالعات اندیشه‌ورزان و انتشارات روایت فتح که با وجود کسب امتیاز مطلوب بنابر سمت‌های اجرایی خود در این نمایشگاه از گزینه‌های موجود کناره گرفتند، سپاس فراوان خود را تقدیم می‌نماید به مشارکت مؤثر انتشارات سوره مهر، نشر شاهد، مرکز تحقیقات دفاع مقدس، سازمان فرهنگی هنری ادبیات دفاع مقدس، عصر داستان و نشر آجا که ما را در این مسیر یاری نمودند.

با این توصیف، کمیته علمی نمایشگاه به منظور ارزش نهادن به فعالان نشر دفاع مقدس در بخش خصوصی و دولتی، ناشران زیر را به عنوان غرفه‌های برتر چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برمی‌گزیند:

1ـ جناب آقای صحرایی مدیر مسؤول کنگره شهدای استان مازندران

2ـ جناب آقای صادقی نیا مدیر مسؤول انتشارات سوره سبز

3ـ سرکار خانم زهرا یزدی نژاد مدیر مسؤول انتشارات خورشید باران

4ـ جناب آقای سعید عاکف مدیر مسؤول انتشارات ملک اعظم

5ـ جناب آقای عطایی مدیر مسؤول انتشارات قدر ولایت

دبیر کمیته علمی چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

امیر شهریار امینیان/9598/پ203/ن

 

ارسال نظرات