۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۸۹۳۲۹
نماینده ولی فقیه در امارات:

ندای هل من ناصر ینصرنی، دعوت به شاگردی مکتب حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امارات با تأکید بر این که همراهی با حسین(ع)، تنها گریه و سوگواری نیست، گفت: ندای «هل من ناصر ینصرنی» اباعبدالله(ع)، آحاد مسلمانان و آزادگان جهان را برای ورود به مدرسه حسینی و تخلق به اخلاق و سیره ایشان دعوت می کند.
حجت الاسلام سيد محمود مدني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در امارات، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، نماینده ولی فقیه در امارات و امام جمعه دبی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به فرارسیدن ماه محرم الحرام گفت: به امام حسین(ع) عرض شد شما که پاره تن رسول خدا(ص) هستید، با این جایگاه و فضایل، چرا اینقدر از خدا و قیامت می ترسید؟ امام(ع) فرمود: در روز قیامت هیچ کس در امان نیست مگر کسی که در دنیا از خدا بترسد.

 

وی خاطرنشان کرد: این که آغاز سال قمری با ماه اقامه عزای اباعبدالله(ص) است، آحاد مسلمانان و آزادگان جهان را برای ورود به مدرسه حسینی او و تخلق به اخلاق و سیره ایشان دعوت می کند و این همان راز تکرار قول اباعبدالله(ع) در روز عاشورا است که فرمود: «هل من ناصر ینصرنی».

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که مخاطب این جمله امام، قلوب مهر شده سپاه یزید نبود، افزود: امام حسین(ع) در این جمله، همه انسان ها و نسل های تاریخ را مخاطب قرار داده اند اما پرسش مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که امام حسین(ع) ما را به چه چیز دعوت کرده و از ما چه درخواستی دارد و مقصود کلام ایشان چیست؟

 

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) با زبان سیرتش به ما درس می دهد که دین، جوهر گرانبهایی است که انسان باید از آن با جان، مال، اولاد و همه دارایی اش حراست کند چنان که خود ایشان با همه هستی اش در این مسیر جهاد کرد و این درسی است که آن را از امیرمؤمنان علی(ع) گرفته بود.

 

امام حسین(ع) از کسانی که دین را تنها برای آبادی دنیا می خواهند برائت می جوید

 

امام جمعه دبی تصریح کرد: با این وجود و در کمال تأسف می بینیم مردم بسیاری به دین روی می آوردند اما مادامی که مطابق منافعشان در دنیا باشد و دین را دوست دارند مادامی که معیشتشان فراهم و دنیایشان آباد باشد و زمانی که مصیبتی ایجاد شود و حفظ دین، نیاز به قیام و جهاد داشته باشد، آن را به گونه ای ترک می کنند که گویی ابدا نمی شناختند.

 

وی ادامه داد: سیدالشهداء(ع) از این افراد برائت می جوید چنان که در بدو ورود به سرزمین کربلا نیز فرمود: «مردم بندگان دنیا هستند و دین بازیچه ای بر زبانشان است ...». بنابراین، همراهی با حسین(ع)، تنها گریه و سوگواری نیست بلکه عمل به سیره ایشان در همه عرصه های زندگی است.

 

هجرت از سفرهای واجب در اسلام است که می تواند حیات بخش باشد

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی در خطبه نخست نیز در ادامه تبیین ویژگی های جامعه نمونه اسلامی، اظهار کرد: در بحث آداب فردی جامعه نمونه، از دیگر اعمال فردی که پس از تبیین تغذیه و پوشش، بخش مهمی از زندگی های ما را تشکیل داده و تأثیر مهمی در روند تمدن انسانی دارد، مسأله سفر و مسافرت است.

 

نماینده ولی فقیه در امارات افزود: امروز با آسان شدن وسایل نقل و انتقال، مسافرت ها بسیار افزایش یافته و بخش عمده ای از وقت و هزینه های زندگی ما صرف آن می شود؛ این عمل در اسلام آداب و احکامی دارد و به واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح تقسیم می شود و در روایات بسیاری به آداب سفر اشاره شده است.

 

وی، هجرت را از سفرهای واجب در اسلام برشمرد و گفت: هجرت به معنای انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر برای خدا، گاهی حیات بخش است مانند هجرت اباعبدالله(ص) و در آیات نیز خداوند گاه با بیان ثواب هجرت، و گاه با تهدید نسبت به ترک آن ما را بدان تشویق و ترغیب می کند.

 

حجت الاسلام والسملمین مدنی یادآور شد: انگیزه هجرت ممکن است برای حفظ دین و انجام تکالیف دینی، فرار از ظلم و ستم حکومت طاغوت، فراگرفتن دین و علم دین، جهاد و یا کسب حلال باشد.

 

وطن انسان مؤمن مکانی است که دینش در آن محفوظ باشد

 

وی ادامه داد: هجرت گاهی مسیر تاریخ را تغییر می دهد؛ چنان که امروز مبدأ تاریخ، تاریخ هجرت پیامبر(ص) است نه بعثت یا ولادت ایشان.

 

امام جمعه دبی خاطرنشان کرد: در یک جمع بندی از آیات و روایات مربوط به هجرت می توان گفت ما باید جایی زندگی کنیم و اهل جایی هستیم که دینمان محفوظ باشدنه جایی که در رفاه وآسایش بیشتر باشیم اما دینمان از دست برود.

 

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) هدف خود را اصلاح امت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و سنت جدش رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) بیان کرده و فرمود: «مثل من با یزید بیعت نمی کند» یعنی هر که فکر و اندیشه و مرامش مانند حسین(ع) است با یزید زمانش بیعت نخواهد کرد.  

 

حجت الاسلام والسملمین مدنی یادآور شد: تنها شیعه احیا شده امام نیست بلکه امروز آنچه از حق و حقیقت باقی است، مدیون کربلای حسینی است؛ اگر قیام حسین(ع) نبود بنی امیه، کلمه «لااله الا الله » را دفن می کردند./930/ب901/د

ارسال نظرات