۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۵۱۷

برپایی مراسم عزاداری ماه محرم در کالیفرنیای شمالی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش با حضور شیعیان و محبان اهل بیت(ع)هر شب در مرکز فرهنگی اسلامی شمال کالیفرنیا در شهر «اوکلند» برگزار می‌شود.
محرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یارانش هر شب در مرکز فرهنگی اسلامی شمال کالیفرنیا در شهر «اوکلند» برگزار می‌شود.

 

در این مراسم که از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا پایان روز دهم ادامه دارد، هر شب از ساعت 19 به وقت محلی برای فارسی‌زبانان و انگلیسی‌زبانان برگزار می‌شود.

 

مرکز فرهنگی اسلامی شمال کالیفرنیا از همه آن‌هایی که برای عدالت، صلح و آزادی در جهان ایستادگی می‌کنند، دعوت به عمل آورده تا با شرکت در این مراسم یاد جانفشانی امام حسین(ع) و پیروانش را برای برافراشتن پیام اسلام، گرامی بدارند.

 

این مراسم شامل برپایی نماز جماعت، ارائه سخنرانی در مورد قیام عاشورا، قرائت زیارت وارث و عزاداری است.

 

حجت‌الاسلام‌ «سیدصادق موسوی» سخنران این مجالس است. وی مدت 28 سال به تحقیق و پژوهش برای جمع‌آوری نسخه کامل نهج‌البلاغه پرداخت و پس از رجوع به بیش از هشتاد هزار کتاب و منابع مختلف در کتابخانه‌های جهان، نسخه کامل‌تری از نهج‌البلاغه را در 8 مجلد و به زبان عربی در بیروت به چاپ رساند.


نسخه‌ای از این کتاب که شامل فصل‌ها و ابواب مختلفی مانند خطبه‌ها، سخنان، سفارش‌ها و توصیه‌ها، کلمات قصار، دعاها، نامه‌ها، پیمان‌نامه‌ها و وصایای حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام است، به تازگی به دبیرکل سازمان ملل اهدا شد.

 

حجت‌الاسلام موسوی درباره علت اهدای این کتاب به دبیرکل سازمان ملل خطاب به بان کی مون گفت: از آنجایی که تحقق اهدافی نظیر رعایت حقوق انسان‌ها، برقراری عدالت اجتماعی و استقرار صلح و امنیت جهانی از مهمترین اهداف و اولویت‌های سازمان ملل متحد است، توجه به رهنمودها و نکات اساسی مطروحه در نهج البلاغه شامل فرمایشات، توصیه‌ها، دستورات و نامه‌های حضرت علی(ع) در راه تحقق این اهداف بسیار مفید خواهد بود؛ به ویژه آنکه این دستورات مورد احترام عمیق مسلمانان است.


بان کی مون نیز ضمن تشکر از اهدای این کتاب ارزشمند و زحماتی که برای جمع‌آوری آن کشیده شده، این رهنمودها را پیام‌آور صلح و دوستی بین ملت‌ها و اقوام مختلف و راهنمای مسلمانان در مسائل مبتلا به آن‌ها دانست./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات