۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۹۰۳۰۴

آزاد شدن استفاده از حجاب اسلامی در پلیس اندونزی

خبرگزاری رسا ـ ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در پلیس اندونزی پس از هشت سال و به دنبال فشار سازمان های اسلامی و مسلمانان این کشور لغو شد.
پليس زن محجبه در اندونزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس اندونزی پس از یک ممنوعیت هشت ساله و به دلیل فشارهای روزافزون مسلمانان و سازمان های اسلامی، به افسران زن مسلمان اجازه داد که در هنگام انجام وظیفه از حجاب اسلامی استفاده کنند.
 
ژنرال سوتارمان، رییس پلیس جدید اندونزی در این ارتباط به یکی از روزنامه های سراسری این کشور گفت: از فردا تمام زنانی که مایل هستند می توانند در هنگام انجام وظیفه از روسری استفاده کنند.
 
این تصمیم در حقیقت نقض کننده تصمیم سال 2005 میلادی دولت اندونزی است که به موجب آن استفاده از حجاب اسلامی در پلیس این کشور ممنوع شد.
 
اعتراضات فراوان مسلمانان اندونزی باعث شد که برخی از اعضای بلندپایه با خطر استعفا و برکناری روبرو شوند.
 
رییس پلیس جدید اندونزی با اشاره به قوانین جدید این سازمان افزود: استفاده از حجاب اسلامی یک حق انسانی است و تمام زنانی که معتقد هستند پوشاندن موی سر بخشی از واجبات دینشان است می توانند از روسری استفاده کنند.
 
انتظار می رود که قانون آزادسازی حجاب در پلیس اندونزی با واکنش مثبت گروه های اسلامی مواجه شود که تا پیش از این به ممنوعیت حجاب در پلیس اعتراض داشتند.
 
پیش از این 12 سازمان اسلامی شناخته شده در اندونزی که تحت بنیاد "برادری سازمان های اسلامی" فعالیت می کنند با ارسال نامه ای به پلیس این کشور خواستار آزادی فوری حجاب اسلامی برای افسران پلیس زن در هنگام انجام ماموریت شده بودند.
 
حجاب اسلامی از زمانی که کشور فرانسه در سال 2004 میلادی استفاده از آن را در اماکن عمومی ممنوع کرد موضوع بحث های بی شمار در بسیاری از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان بوده است.
 
از آن زمان به بعد کشورهای بسیاری تصمیم گرفتند که حجاب اسلامی را ممنوع کنند.
 
اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا است و مسلمانان حدود 85 درصد از جمعیت 237 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/د
ارسال نظرات