۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۹۰۴۰۳

شکنجه و قتل مسلمانان از سوی پلیس کنیا

خبرگزاری رسا ـ گروه‎های مدافع حقوق بشر بسیاری در آمریکا و کنیا با انتشار گزارشی فاش کردند که پلیس کنیا به بهانه مبارزه با تروریسم اقدام به شکنجه و قتل مسلمانان این کشور کرده است.
پليس مبارزه با تروريسم در کنيا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های مدافع حقوق بشر در آمریکا و کنیا با انتشار گزارشی ماموران پلیس مبارزه با تروریسم کنیا را متهم به قتل، تجاوز و شکنجه مسلمانان این کشور به بهانه عضویت در گروه تروریستی الشباب نمودند.
 
در این گزارش آمده است: دولت کنیا به بهانه مبارزه با تروریسم اقدام به دستگیری یا قتل دهها مظنون مسلمان کرده است و در جریان عملیات های خود به نقض گسترده حقوق بشر، حقوق بین الملل، حقوق منطقه ای و حقوق داخلی خود دست زده است.
 
تهیه کنندگان این گزارش که "ما از احضار شما به دادگاه خسته شده ایم" نام دارد می گویند که پلیس کنیا در اغلب موارد مسلمانان بازداشت شده را شکنجه کرده است.
 
بیش از 40 مسلمان کنیایی که در روند تهیه این گزارش با آنان مصاحبه شده است تایید کردند که پلیس مبارزه با تروریسم این کشور در موارد بسیاری بازداشت شدگان مسلمان را شکنجه کرده تا تحت فشار به ارتباط با گروه های تروریستی اعتراف کنند.
 
در این گزارش همچنین از پدیده شایع بازداشت های غیرقانونی و ناپدید شدن مسلمانان در کنیا انتقاد شده است.
 
گزارش سازمان های حقوق بشر در مورد شکنجه و قتل مسلمانان کنیا از دولت این کشور خواسته است که مقامات پلیس مبارزه با تروریسم این کشور را به دلیل نقض حقوق بشر محاکمه کرده و حقوق قربانیان مسلمان را به آنان بازگرداند. 
 
مسلمانان کنیا پس از درگیر شدن دولت این کشور در مبارزه با تروریسم در مناطق شرقی آفریقا از بسیاری از حقوق خود محروم شده اند.
 
پلیس مبارزه با تروریسم کنیا که از سوی دولت های انگلیس و آمریکا حمایت می شود متهم به بازداشت غیرقانونی مسلمانان بی گناه و ربودن آنان شده است.
 
مشکلات مسلمانان کنیا پس از حادثه گروگان گیری در یکی از مراکز خرید نایروبی، پایتخت این کشور، که از سوی یکی از گروه های تروریستی و وابسته به القاعده به اسم الشباب صورت گرفت افزایش یافته است.
 
شورای عالی مسلمانان کنیا در آن زمان و بلافاصله پس از وقوع گروگان گیری این اقدام را محکوم کرده و حمایت خود را از نیروهای امنیتی و پلیس دولتی کنیا برای دستگیری گروگان گیران اعلام کرده بود.
 
مسلمانان کنیا همچنین در آن زمان اقدام به برپایی کمپینی برای اهدای خون به مجروحان حادثه گروگان گیری کردند./990/ب902/د
ارسال نظرات