۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۰۴۵۳

درخواست شیعیان مصر برای دیدار با رییس‌جمهور

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از رهبران شیعی مصر با ارسال یادداشتی رسمی برای رییس‌جمهور موقت مصر، از وی خواستند که برای آگاهی از مطالباتشان با آنان جلسه دیدار داشته باشد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از رهبران شیعی مصر با ارسال یادداشتی رسمی برای عدلی منصور، رییس‌جمهور موقت مصر، از وی خواستند که برای آگاهی از مطالباتشان با آنان جلسه دیدار داشته باشد.

 

در این یادداشت آمده است: شیعیان پس از افزایش مشکلات و رنج‌های آنان در دوره اخیر و از زمان حکومت محمد مرسی، رئیس‌جمهور مخلوع مصر که مورد تهدید قرار گرفته و هر روز با آنان رفتاری دو گانه می‌شد و حتی از انجام مناسکشان منع و به تکفیر متهم می‌شدند، اکنون خواهان دیدار رییس‌جمهور کشورشان هستند.

 

در این یادداشت با اشاره به این که آخرین کشتاری که علیه شیعیان صورت گرفته، حادثه منطقه «ابوالنمرس» بود که در آن حسن شحاته، از رهبران شیعی مصر به شهادت رسید، تأکید شد: یکی از مطالبات شیعیان داشتن یک یا دو نماینده در پارلمان آینده مصر است؛ نمایندگانی که از سوی رئیس‌جمهور تأیید شده باشند.

 

محمد غنیم، مؤسس و رییس جریان شیعی مصر که این یادداشت را به رییس‌جمهور تقدیم کرده است، تصریح کرد: تعداد شیعیان در مصر به نیم میلیون نفر می‌رسد، بنابراین ناعادلانه است که این گروه در حاشیه قرار بگیرند و به رسمیت شناخته نشوند.

 

محمد غنیم بیان کرد: با وجود ارسال این یادداشت برای ریاست‌جمهوری مصر با هدف رسیدگی به مطالبات، مطمئنیم که هیچ‌کس به آن پاسخ نخواهد داد، زیرا دولت تحت فشارهای حزب «نور»(از احزاب سلفی مصر) قرار گرفته و برای راضی‌نگهداشتن این حزب تلاش می‌کند و هرگز به مطالبات شیعیان پاسخ نخواهد داد.

 

این رهبر شیعی ادامه داد: دولت مصر سنی است و شیعیان در آن حقوقی ندارند، این در حالی است که ایران دولتی شیعی دارد، اما اهل سنت در آن از حقوقشان برخوردار بوده و نمایندگانی سیاسی دارند.

 

در پایان این یادداشت آمده است: چنانچه دولت به مطالبات ما پاسخ ندهد، به سازمان‌های بین‌المللی غیر دولتی مسیول در حوزه حقوق بشر پناه خواهیم برد و حتی برخی از ما پناهندگی در کشورهای دیگر را درخواست خواهد کرد. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات