۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۰۷۸۲

خشم مسلمانان بلژیک از حمله به مساجد این کشور

خبرگزاری رسا ـ حملات متعدد اسلام‎ستیزان به مساجد بلژیک خشم مسلمانان این کشور را به همراه داشته است.
درج شعارهاي ضد اسلامي  بر روي ديوار مساجد بلژيک از سوي اسلام ستيزان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان بلژیک نسبت به حملات توهین آمیز افراط گرایان به مساجد این کشور و نوشتن شعارهای ضد اسلامی بر روی دیوار مساجد اعتراض کردند. 
 
سمستین اوگورلو، رییس شورای اجرایی مسلمانان بلژیک در بیانیه ای که در اعتراض به هتک حرمت مساجد این کشور صادر کرد، نوشت: علی رغم ماهیت هولناک حملاتی که به مساجد صورت می گیرد شورای اجرایی مسلمانان بلژیک از مسلمانان می خواهد که به چنین اقدامات تحریک آمیزی پاسخ ندهند.
 
وی همچنین حملات نژادپرستانه، اسلام هراسانه و وحشیانه به مساجد بلژیک را محکوم کرد.
 
این در حالی است که امام جماعت یکی از مساجد شهر "گنک" بلژیک در اثر حمله اسلام ستیزان کشته شده و شعارهای اسلام ستیزانه ای به همراه تصویر صلیب شکسته بر روی دیوارهای این مسجد مشاهده شد.
 
حملات اسلام ستیزان به مساجد بلژیک به طور گسترده از سوی مقامات این کشور محکوم شده و پلیس نیز نیروهای حفاظتی خود را در اطراف مساجد افزایش داده است.
 
ویم درایز، شهردار شهر "گنک" بلژیک ضمن محکوم کردن حمله به مساجد این شهر گفت: ما چنین اقداماتی را تحمل نمی کنیم. هیچ کس دوست ندارد که چنین تصاویری بر روی یک بنای مذهبی دیده شود.
 
پلیس بلژیک پس از بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ای که در نزدیکی مساجد آسیب دیده قرار داشتند و پرس و جو از همسایگان موفق شد دو نفر از مظنونین حمله به عبادتگاه های مسلمانان را شناسایی کند.
 
متهمان حمله به مساجد بلژیک دستگیر شده و در حال حاضر در حبس موقت به سر می برند.
 
در عین حال سمستین اوگورلو، رییس شورای اجرایی مسلمانان بلژیک از امامان جماعت و نمازگزاران مساجد شهر "گنک" خواست تا درب های مساجد خود را به روی شهروندان غیرمسلمان بگشایند تا به این ترتیب تساهل و صلح طلبی موجود در اندیشه مسلمانان را به همه نشان دهند.
 
حمله به مساجد کشور بلژیک برای نخستین بار نیست که صورت می گیرد و در گذشته نیز اتفاقات این چنینی در این کشور رخ داده است.
 
در ماه مارس گذشته امام جماعت یکی از مساجد شهر بروکسل، پایتخت بلژیک بر اثر ایجاد حریق عمدی که از سوی اسلام ستیزان صورت گرفته بود کشته شد.
 
مسلمانان بلژیک حدود 450 هزار نفر از جمعیت 10 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند./990/ب903/د
ارسال نظرات