۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۹۰۸۳۳

انتقاد شدید اندیشمند شیعه عربستان از عدالت ستیزی برخی حاکمان اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند شیعه عربستان با انتقاد از بی‎توجهی برخی حاکمان کشورهای اسلامی به عدالت، گفت: حکومت‎های اسلامی باید بر پایه عدالت باشد.
شيخ حسين بيات انديشمند شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین بیات از اندیشمندان شیعه عربستان روز گذشته در گفت‎وگو تلویزیونی با موضوع «عاشورا صوت العداله» با اشاره به جنایت‎های تروریست‎ها در عراق گفت: سکوت امت اسلامی در برابر جنایت‎ تروریست‎ها علیه ملت مظلوم عراق و زائران حسینی چه معنای می‎تواند داشته باشد؟

 

وی سکوت علما و نخبگان دین در برابر اقدامات تروریست‎ها را تاسف‎بار خواند و افزود: ما به مرحله‎ای از دشمنی رسیده‎ایم که باید هر چه زودتر با آن مقابله شود در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

 

این اندیشمند شیعه عربستان بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) از قضیه یوم الدار که حضرت امیرالمومنین علی (ع) 14ساله بود تا روز غدیر خم در مناسبت‎های مختلف این امام همام را جانشین و به منزله هارون نسبت به حضرت موسی (ع) معرفی کرده است ولی تاریخ به خوبی نشان داد حتی کسانی که از اصحاب نزدیک پیامبر اعظم (ص) مانند طلحه و زبیر بودند چگونه به حضرت علی (ع) خیانت کرده و در مقابل وی ایستادند.

 

شیخ بیات ادامه داد: دشمنان اهل بیت(ع)، حضرت علی (ع) را به بهانه‎های متفاوت از حکومت دور ساخته و اجازه ندادند که ایشان به حکومت برسند، این در حالی است در صورتی که امیرالمومنین علی (ع) بر عدالت، قانون، قرآن، سنت نبی اکرم (ص) و شریعت اسلامی تاکید داشت و آن را تبلیغ می‎کرده است.

 

وی برپایی عدالت را یکی از کارهای سخت و مهم حکومت‎های اسلامی برشمرد و اظهار داشت: حاکمان به اصطلاح اسلامی به جای درپیش گرفتن عدالت اسلامی بر مصالح شخصی خود قدم بر‎ می‎دارند و حکومت آنان هیچ گونه رنگ و بوی عدالت ندارد.

 

این اندیشمند شیعه تصریح کرد: هر کس که دوست داراسلام و اهل بیت (ع) است باید پرچم تشیع را بلند و به قوت و عظمت آن کمک کند.

 

وی در پایان از جوانان خواست که از جدل و گفت‎وگو‎های بی فایده دوری کنند زیرا این گونه مسائل به دین آنان ضربه وارد می‎سازد./994/ب902/د

ارسال نظرات