۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۹۰۸۸۱
شیخ نعیم قاسم:

پیروزی هسته‎ای ایران در پرتو رهبری امام خامنه‎ای بدست آمد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ناکامی همه تلاش‎های صورت گرفته از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، پیروزی هسته‎ای ایران و شکست توطئه‎های دشمنان را ناشی از رهبری حضرت آیت الله خامنه‎ای و مقاومت ملت توصیف کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم هفتمین روز انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت که با حضور غضنفر رکن آبادی سفیر  ایران در لبنان، علمای شیعه و سنی، مسؤولان و خانواده های شهدا در سفارت ایران برگزار شد تکفیری ها را عامل این انفجار تروریستی دانست.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تیررس مستقیم تکفیری ها قرار دارد و هدف از آن نیز ضربه زدن به محور مقاومت است. انفجار تروریستی علیه سفارت ایران، جنایت علیه مقاومت، وحدت و استقلال لبنان، حقوق کشورهای و قدرت های منطقه و مواجهه با رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

 

شیخ نعیم قاسم، تکفیری ها را جزئی اصلی از پروژه آشوب در منطقه توصیف کرد و افزود: تکفیری ها در راستای اهداف رژیم اشغالگر و نظام های استبداد فعالیت کرده و تها در پی قتل و جنایت هایی هستند که در راستای پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: آنان گمان می کنند با کشتار و تخریب می توانند به اهداف خود دست یابند ولی مطمئنا به اهداف خود نمی رسند و اصلا قابل تحقق نیستند.

 

وی رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی عنوان کرد و اظهار داشت: اسرائیل دشمن اصلی به شمار می آید و تکفیری ها در حال خدمت رایگان به این رژیم هستند. همیشه باید یادمان باشد که مشکلات اصلی منطقه از اسرائیل نشأت می گیرد و این رژیم در حال بروز جنگ و نزاع است.

 

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: صهیونیست ها از گزینه ها دیگر نیز برای تحقق اهداف خود استفاده کرد و در پرتو سکوت برخی کشورهای منطقه، دو بار به غزه حمله کرد تا مقاومت را نابود سازد، اما در این نقشه نیز ناکام ماند. هم اکنون نیز به سراغ سوریه رفته و در تلاش است تا جنگ جهانی را علیه این کشور به راه اندازد.

 

معاون دبیرکل حزب الله سپس با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد: این رژیم به تهدید نظامی علیه ایران پرداخت و تلاش کرد تا آمریکا را در مواجهه نظامی با ایران قرار دهد، لیکن ایران صبور و مجاهد با رهبری امام خامنه ای و ادامه انقلاب امام خمینی و ملت فداکار که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره به فداکاری ادامه داده است، سبب ناکامی همه تهدیدات و اقدامات صهیونیست ها شده است.

 

وی ایستادگی در برابر اسرائیل غاصب را تنها در پرتو مقاومت مسلحانه برشمرد و گفت: این سلاح مقاومت بود که صهیونیست ها را از لبنان اخراج کرد و به کسانی که از این رژیم دفاع می کنند، یادآور می شوم که آیا سرزمین های اشغال شده را می شد بدون مقاومت از چنگال اشغالگران خارج کرد؟

 

شیخ نعیم قاسم همچنین به فشار برخی گروه ها به حزب الله برای خروج از سوریه اشاره کرد و افزود: آیا لبنان پیش از اینکه در سوریه حضور یابیم از تحرکات اسرائیل و مزدوران آن در امان بود؟ آیا باید نظاره گر ویرانی سوریه باشیم تا نوبت به ما برسد؟ آیا باید ساکت بنشینیم تا تروریست ها با سلاح و امکانات جنگی از سوریه به لبنان سرازیر شوند؟

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، توافق هسته ای را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و خاطر نشان ساخت: توافق هسته ای رخ داده پیروزی بزرگی برای ایران و محورم مقاومت است، زیرا پیروزی ایران به مثابه پیروزی مقاومت علیه رژیم اشغالگر به شمار می آید. این کشور به حق خود در غنی سازی دست یافت و در جایگاهی که برای رسیدن به آن فداکاری ها کرده بود، قرار گرفت.

 

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: تاریخی انقلابی ایران سرشار از مقاومت و پیشرفت و عزت است و نقش اصلی را در پیروزی مقاومت در لبنان و فلسطین ایفا می کند. پیروان مقاومت نمی توانند به گزینه دیگری غیر از این کشور روی آورند و بر ادامه این پیروی تأکید دارند./980/ب901/د

ارسال نظرات