۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۹۱۰۰۵
شیخ نعیم قاسم:

شعار «مرگ بر آمریکا» ادامه می‎یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که با وجود اینکه توافق هسته‎ای میان ایران و غرب صورت گرفته است، ولی شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان ادامه خواهد یافت.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‎وگو با شبکه المنار، توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی را پیروزی بزرگ برای مسلمانان و آزادگان جهان توصیف کرد و گفت: ایران توانست پس از 15 سال فشار و تحریم، کشورهای غربی را به پذیرش حق هسته ای خود وادارد. این دستاورد در پرتو مقاومت ملت ایران حاصل شد.

 

وی افزود: کشورهایی که مصالحشان با بیگانگان درهم آمیخته است از این توافق ضربه خورده اند. خشم و  غضب مقامات صهیونیستی بهترین دلیل برای اثبات ارزش این توافق به شمار می آید. این توافق سبب شد تا ایران به باشگاه هسته ای جهان بپیوندد.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آمریکا که در همه توطئه ها علیه ایران شکست خورده است، مجبور شد تا حق هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد. این توافق نمی تواند مشکلات میان ایران و آمریکا را حل و فصل کند و شعار «مرگ بر آمریکا» همچنان باقی خواهد ماند.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان توافق ایران و غرب را تنها در پرونده هسته ای عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا با این توافق می خواست به سایر پرونده های منطقه که ایران بر آنها تاثیر دارد نفود کند، ولی سخنان امام خامنه ای و تأکید ایشان بر انحصار مذاکرات در پرونده هسته ای سبب شد تا هیچ راهی برای کوتاه آمدن از مسأله فلسطین وجود نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه ایران به هیچ وجه از حمایت مقاومت اسلامی و ایستادگی در کنار سوریه عقب نشینی نمی کند، ادامه داد: اسرائیل به هیچ وجه حاضر نیست چیزی به فلسطینیان بدهد و معتقد است که جامعه بین المللی این حق را به این رژیم داده است که هر بلایی می خواهد می تواند سر فلسطین بیاورد.

 

شیخ نعیم قاسم مقاومت مسلحانه را تنها راه ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: حماس در رأس مقاومت اسلامی فلسطین قرار دارد. گرچه حزب الله و حماس درباره سوریه در جزئیات با هم اختلاف نظر دارند، ولی روابط دو جنبش به صورت دوستانه ادامه خواهد داشت.

 

معاون دبیرکل حزب الله بر ادامه حضور نیروهای این حزب در سوریه تأکید کرد و گفت: حزب الله اطمینان دارد که دشمنان در سوریه تنها مقاومت را هدف قرار داده اند. از دیگران می خواهیم تحت تاثیر تعصب های بیجا قرار نگیرند و به این مسأله فکر کنند که چه کسانی در گذشته و حال از فلسطین حمایت می کنند و بدانند کسانی که در برابر فلسطین قرار داشتند هم اکنون در برابر سوریه قرار گرفته اند./980/ب901/د

ارسال نظرات