۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۱۲۸۹
یکی از علمای لبنان:

همپیمانان کاخ سفید همانند دستمالی دور انداخته می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت، تأکید کرد که همپیمانان آمریکا همانند دستمالی دور انداخته خواهند شد.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهادت حجت الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان که بر اثر انفجار تروریستی در برابر سفارت ایران در بیروت به شهادت رسید، روز گذشته با حضور سفیر ایران، علمای شیعه و سنی، وزیران، نمایندگان پارلمان، مسؤولان و شخصیت های مختلف در بئرحسن برگزار شد.

 

غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران، وزیر فرهنگ لبنان، مدیر رسانه ای مرکز کاتولیک لبنان، نماینده رییس پارلمان و حجت الاسلام احمد قبلان از علمای شیعه در این مراسم سخنرانی کردند.

 

حجت الاسلام احمد قبلان با اشاره به گسترش اندیشه های گمراهانه گفت: هنگامی که فردی نظیر حجت الاسلام انصاری را ترور می کنید یعنی اینکه به قتل جبهه ای می پردازید که برای یاری مظلومان تأسیس شده است تا دست تل آویو و واشنگتن را از منطقه کوتاه کند.

 

وی افزود: از مسلمانان می خواهیم وارد بازی فرعون جهان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگرفته و به این مسأله توجه داشته باشند که همپیمانان کاخ سفید تنها ابزاری هستند که در هر زمان ممکن از سوی آمریکا دور ریخته می شوند.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: حجت الاسلام انصاری در وصیت نامه خود بر لزوم خاموش شاختن فتنه و یاری مظلومان تأکید کرده و نسبت به توطئه های آمریکا هشدار داده بود.

 

رکن آبادی نیز در این مراسم خاطر نشان ساخت: ما به شهدایمان و به همه فداکرای هایی که در راه مبانی انقلاب امام خمینی(ره) تقدیم می کنیم، مفتخر هستیم. حقانیت ما با جنگ انقلاب، جنگ 8 ساله و شهدای هسته ای ثابت کرده و همواره بر پایداری و استقامت در راه حفظ نظام جمهوری اسلامی و برنامه هسته ای صلح آمیز تأکید می ورزیم.

 

وی درباره توافق هسته ای ایران و غرب، توضیح داد: غنی سازی بدون توقف در داخل کشور ادامه خواهد یافت و در مقابل، تحریم ها به تدریج کاهش می یابد تا کاملا به پایان برسد، مسأله ای که خشم و غضب صهیونیست ها را به دنبال دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات