۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۴۳۰

سمینار پژوهش‎های دینی در اندونزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار بین‎المللی «پژوهش‎های دینی در راستای برقراری صلح در جهان امروز» در دانشگاه اسلامی پکالونگان اندونزی برگزار شد.
سمينار پژوهش هاي ديني در اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار بین المللی "پژوهش های دینی در راستای برقراری صلح در جهان امروز توسط دانشگاه اسلامی پکالونگان روزگذشته در اندونزی برگزار شد و در آن سخنرانانی از کشور مصر، مالزی، سوریه، ایران و اندونزی حضور داشتند.


در این سمینار، أدِ دِدی روحایان، رییس دانشگاه اسلامی پکالونگان، گفت:  از آن‎جا که اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام رحمه للعالمین است، شایسته است که مسلمانان با بازگشت به مفاهیم قرآنی و سنت نبوی(ص) دست از خشونت بردارند.


نزرالدین عمر، معاون وزیر امور دین اندونزی با اشاره به آیه‎ی اول سورۀ مبارکه علق توجه جهان اسلام به کسب معرفت دینی را ضروری دانست و گفت: خشونت‎های فعلی در جهان اسلام از نظر معارف قرآنی مردود است.


وی در ادامه نقش ایرانیان در ترویج علم و معارف دینی به خصوص قرآن و حدیث را یاد آور شد و افزود: کتب تفسیری شیعه از جهت عمق مباحث بسیار متفاوت با سایر کتب دارد.


بشیر احمد، شهردار شهر پکالونگان اظهار امیدواری کرد که مباحث مطرح شده در این سمینار نقش مهمی در ایجاد صلح و همزیستی مسالمت آمیز در کشور اندونزی داشته باشد.


عمر حمدان، ازکشور مالزی در خصوص الگوهای جدید، روش ها و استراتژی های پژوهش های دینی در راستای ایجاد صلح در جهان معاصر به ایراد سخن پرداخت.


حجت الله ابراهیمیان رایزن فرهنگی ایران در اندونزی گفت: اصل، در دین اسلام بر صلح و همزیستی مسالمت آمیز با دیگران است.


وی افزود: ترویج اخوت اسلامی، تحریم اسباب نزاع و جنگ، مبارزه با استعمار، پرهیز از جدال دینی مذموم و تاکید کردن بر نکات اشتراک در زمره راه کارهای عملی محسوب می شود.


علی سید عبد الحمید، از دانشگاه الأزهر مصر با مقاله ای تحت عنوان «حفظ نفس و دین در پرتو آیات قرآن» به موضوع صلح در جهان اسلام پرداخت.


وی با تقبیح نمودن فتنه و خشونت در میان مسلمانان تاکید کرد که از نظر قرآن کشتن یک انسان برابر با قتل بشریت است./994/ب101/د

ارسال نظرات