۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۴۹۱

شماره جدید ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نود و نهمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
شماره 99 نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نود و نهمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

بازدید حضرت آیت الله موسوی جزایری از مراکز آموزش عالی عراق، وارد شدن پیکرهای مطهر شهدای شلمچه، مرمت بقاع شاخص خوزستان، اعزام هفتمین گروه از نیروهای متخصص خوزستانی به عتبات عالیات، برپایی نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در خوزستان، عزیمت زائران پیاده اربعین از مناطق مختلف خوزستان به شلمچه، اشک بر کشته اشک و پیشنهادی برای مطالعه سیره اهل بیت علیهم السلام بخشی از مطالب این شماره را تشکیل می دهد.

 

در ستون افلاکیان ندای رسا خاطره ای از دوران دفاع مقدس را می خوانیم که در ادامه آمده است: کسی حواسش نبود که امروز روز انتخابات ریاست جمهوری است. به همه چی فکر می‌کردند الا رأی دادن. ساعت 7 صبح رسیدیم مقابل ایستگاه صلواتی پل کرخه. بچه‌ها با داد و فریاد ماشین‌ها رو متوقف کردند. همه با تجهیزات کامل از ماشین ها پیاده شدند و سمت درب ورودی صلواتی هجوم بردند.

 

روز جمعه 25 مرداد ماه سال 64، روز رأی گیری چهارمین انتخابات ریاست جمهوری بود. یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری، آیت الله خامنه‌ای (مقام معظم رهبری) بودند. دشمن در رسانه های خود تلاش فراوانی می‌کرد تا استقبال مردم را زیر سوال ببرد. در میدان نبرد هم چند ماهی بود عملیات نشده بود. اما مأموریت عملیاتی محدود در منطقه عمومی فکه به تیپ سیدالشهدا علیه السلام واگذار شده بود.

 

سحر روز جمعه 25 مرداد ماه سال 64 رزمندگان تیپ سیدالشهداء علیه السلام با حمله غافلگیرانه به مواضع دشمن در یک عملیات که بیشتر از چند ساعت طول نکشید انهدام وسیعی از امکانات و نفرات دشمن را انجام دادند و نزدیک 40 نفر از دشمن اسیر گرفتند و 30 نفر از رزمندگان نیز به شهادت رسیدند. قبل از طلوع آفتاب همه گردانها عقب آمده بودند و در دهکده حضرت رسول صلی الله علیه و آله در چنانه مشغول استراحت بودند.

 

«پیشوایان هدایت»؛ پیشنهادی برای مطالعه سیره اهل بیت علیهم السلام نام ستونی است که پیرامون زندگی ائمه اطهار علیهم السلام بحث می کند که می خوانیم: گفتن این‌که تاریخ 250 ساله‌ اهل بیت علیهم السلام حکایت درخشش نوری واحد است، به زبان،  ساده است اما نشان‌دادن آن با جزئیات و در قالب بیش از چهار هزار صفحه کتاب و ذیل سرفصل‌های مختلف و با بهره‌گیری از منابع متعدد، کار دشواری است که مجموعه‌ 14 جلدی اعلام‌الهدایة از عهده‌ آن برآمده است.

 

«زندگى پیغمبر صلی الله علیه و آله را میلى‌مترى باید مطالعه کرد. هر لحظه‌ این زندگى یک حادثه است، یک درس است، یک جلوه‌ى عظیم انسانى است؛ تمام این 23 سال همین‌جور است. جوان‌هاى ما بروند تاریخ زندگى پیغمبر را از منابع محکم و مستند بخوانند و ببینند چه اتفاقى افتاده است.» (بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اعظم صلوات‌ا...‌علیه‌و‌آله، 1387/05/09)

 

اگر معلم باشید و در کلاس درس یا حتی اگر خواننده‌ حرفه‌ای کتاب‌های دینی باشید و در یک جمع خانوادگی از شما بپرسند کتابی با موضوع زندگی امام جواد، امام هادی یا امام عسکری علیهم‌السلام معرفی کنید، کار سختی پیش‌ رو خواهید داشت. اگرچه ممکن ‌است «منتهی‌الآمال» مرحوم شیخ عباس قمی یا «زندگانی چهارده معصوم» مرحوم عمادزاده به ذهنتان برسد، اما در معرفی این‌ کتاب‌ها باید به مخاطب یادآوری کنید که تنها بخشی از آن‌ها به هر معصوم اختصاص دارد. ضمن آن‌که احتمالاً باید تبصره‌ها و توضیحاتی نیز در مورد نثر کتاب و برخی مطالب آن برای مخاطب خود داشته‌ باشید.

 

رهگیری مدارک نظام وظیفه از طریق پورتال پست، افزایش 64 درصدی جرائم سایبری در 9 ماه گذشته، پیوست سازمان فناوری اطلاعات به فهرست سازمان های توسعه ای، صدور پروانه نسل 3 و 4 تلفن همراه سال آینده، عرضه نخستین نرم‌افزار بومی امنیت اطلاعات سازمانی، بارگذاری آزمایشی موتور جستجوگر جویشگر/ 12 هزار میلیارد عملیات در ثانیه، راه‌اندازی گواهی امضای دیجیتال بانکی و با همکاری محققان دانشگاه تهران و گنت بلژیک اخبار و مطالب درج شده در صفجه علم و فناوری هستند.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات