۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۵۱۳

جشن 20 سالگی گروه دوستی اسلام و مسیحیت در فرانسه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گروه دوستی اسلام و مسیحیت در فرانسه که به منظور تحکیم روابط مسلمانان و مسیحیان در این کشور تشکیل شده است، 20 سالگی خود را جشن گرفت.
جشن تولد 20 سالگي گروه دوستي اسلام و مسيحيت
 
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه دوستی اسلام و مسیحیت که از سال 1993 میلادی در فرانسه تاسیس شده است تولد 20 سالگی خود را جشن گرفت.
 
اعضای این گروه به مناسبت بیست سالگی تاسیس گروه دوستی اسلام و مسیحیت جشنی برپا کردند تا تعهد خود را نسبت به ادامه گفت‎وگو و برگزاری جلسات هفتگی میان مسلمانان و مسیحیان که از سیزده سال پیش تاکنون برگزار می شود، نشان دهند.
 
نمایندگان وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه و شهرداری پاریس نیز از جمله دعوت شدگان به جشن 20 سالگی تاسیس گروه اسلام و مسیحیت در فرانسه بودند.
 
گروه دوستی اسلام و مسیحیت در فرانسه پیش از برگزاری این جشن کنفرانسی مشترک با موسسه اروپایی علوم انسانی در پاریس و انستیتو کاتولیک پاریس برگزار کرد.
 
در این کنفرانس که تحت عنوان "مسیحیت، اسلام و اروپا: مشارکت و تعامل" برگزار شد چندین مورخ و کارشناس برجسته از جمله احمد جبل الله، رییس موسسه اروپایی علوم انسانی در پاریس و کریستوف روکو، مدیر خدمات ملی روابط با اسلام در مورد جنبه های گوناگون روابط اسلام و مسیحیت به بحث و تبادل نظر پرداختند./990/ب904/د
ارسال نظرات