۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۵۹۹

انتقاد شدید سید علی فضل الله از فتنه‎انگیزی کشورهای عربی در سوریه

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت از فتنه‎انگیزی برخی کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی در سوریه به شدت انتقاد کرد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد کشورهای بزرگ جهان را به تلاش برای پایان بحران در سوریه دعوت کرد و گفت: دولت های جهان به ویژه دولت های عربی که در سوریه نقش دارند باید جهت پایان بحران در این کشور تلاش کنند نه اینکه بر آتش این بحران بیفزایند.

 

وی افزود: قشرهای مختلف ملت سوریه نیز باید از هر فرصتی برای پایان خونریزی استفاده کنند و به تجربه سه سال گذشته که سرشار از قتل و ویرانی و قربانی بود به عنوان درس عبرت بنگرند.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به ادامه ناامنی در عراق، تصریح کرد: عراق به دلیل اختلافات داخلی همچنان اسیر انفجارهای وحشیانه و قتل های مذهبی است. اختلافات داخلی در این کشور سبب جسارت طرفداران خونریزی شده و این بحران تنها با وحدت ملی به پایان می رسد.

 

خطیب جمعه بیروت به بررسی آخرین تحولات بحرین پرداخت و اظهار داشت: سیاست حبس، بازداشت و سرکوب تظاهرات همچنان در بحرین ادامه دارد و دولت به جای پذیرش خواسته های مردم در حال سرکوب آنان است. آل‎خلیفه باید مطالبات آزادی، عدالت و زندگی کریمانه طلبانه ملت را محقق سازد.

 

وی ترور یکی از فرماندهان حزب الله را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: ترور شهید اللقیس، اولین مورد آن نبوده و آخرین مورد نیز نخواهد بود. لبنان هم اکنون با وضع نامطلوبی مواجه است به گونه ای که فساد اداری و بحران اقتصادی بر این کشور سایه انداخته است.

 

حجت الاسلام فضل الله تأکید کرد: مسؤولان باید بدانند که کشور در برهه بسیار حساسی قرار گرفته و اگر از خواب غفلت بیدار نشوند، آتش فتنه مذهبی و طایفه ای همه کشور را فراخواهد گرفت. لبنان امانتی بر گردن مسؤولان است و نباید اجازه ندهند که قربانی اختلافات شود./980/ب901/د

ارسال نظرات