۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۶۰۷

تلاش اندونزی برای کاهش اختلافات میان شیعیان و اهل تسنن

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور اندونزی در راستای تلاش‌های خود برای کاهش اختلافات میان شیعیان و اهل تسنن، با تیم آشتی شیعه ـ سنی در منطقه سامپانگ واقع در جاوه شرقی دیدار کرد.
اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس‌جمهور اندونزی برای کاهش اختلافات میان شیعیان و اهل تسنن، با تیم آشتی شیعه ـ سنی در منطقه سامپانگ واقع در جاوه شرقی دیدار کرد.

 

این دیدار غیررسمی با تیم آشتی، اولین دیدار «سوسیلو بامبانگ یودهویونو»، در جریان سفر دو روزه به این منطقه شیعه‌نشین اندونزی بود.

 

رییس‌جمهور اندونزی از سوی هیئتی از وزرا و مقامات اندونزیایی همراهی می‌شود.

 

وی همچنین با رهبران اسلامی و رؤسای جمعیت‌های شیعه و سنی منطقه سامپانگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

«جولین آلدرین پاشا»، سخنگوی رییس‌جمهور اندونزی، گفت: این دیدار به منظور آگاه شدن رییس‌جمهور از روند برقراری آشتی در این منطقه انجام شد.

 

وی افزود: رییس‌جمهور و دیگر مقامات اندونزیایی به تلاش‌ها برای حل اختلافات میان شیعیان و اهل تسنن منطقه سامپانگ و ارائه یک راه‌حل مناسب برای پایان دادن به این درگیری‌ها ادامه خواهند داد.

 

در سال‌های اخیر کشمکش‌ها میان شیعیان و اهل سنت منطقه سامپانگ در جاوه شرقی افزایش یافته است.

 

برخی از اهل سنت افراطی سامپانگ در جاوه شرقی اندونزی، مدت‏های طولانی با اقدامات ضد شیعی خود، شیعیان این منطقه را مورد ظلم قرار داده، خانه‌های آنان را سوزانده و در برخی موارد موجب درگیری می‎شدند. تا اینکه ساکنان شیعه سامپانگ در پی حمله وهابیون افراطی در محرم 1432 (2011) از خانه‌های خود اخراج شدند.

 

البته به تازگی توافقنامه صلحی میان شیعیان و اهل سنت سامپانگ به امضا رسید اما وضعیت شیعیان با کارشکنی‌های دولتمردان و علمای افراطی اندونزی همچنان نامطلوب است./982/ب102/د

 

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات