۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۸۶۴

ندای رسا به صدمین شماره خود رسید

خبرگزاری رسا ـ صدمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
صدمين شماره نداي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، صدمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

مشروح سخنان سخنرانان همایش تخصصی بررسی راهکارهای تبلیغ زکات، خبر معرفی برگزیدگان مرحله استانی آزمون مفاهیم اوقاف خوزستان، آغاز به کار نمایندگی دیوان عدالت اداری در خوزستان و آغاز به کار سخت درب های حرم امامین عسکریین در اهواز مهمترین اخبار صدمین شماره نشریه ندای رسا است.

 

در قسمت افلاکیان این شمار از نشریه ندای رسا مطلبی با عنوان «وقتی رسول تخریب‌چی به آرزویش رسید» به چاپ رسیده است که در آن می خوانیم:

در میان گردان‌های گوناگون حاضر در دفاع مقدس، شاید با جرأت بتوان گفت که تنها بچه‌های تخریب‌چی بودند که بیشتر از همه به شهادت نزدیک بودند. آنها هر لحظه باید خود را برای رفتن به عروج آماده می‌کردند. آنچه پیش روی شماست نکاتی پیرامون زندگی یکی از همین دلیرمردان به نام سردار شهید حاج رسول فیروزبخت است.

فکر می‌کنم این نوشته برای روزهای تنهایی رسول باشه که تک و تنها تو مقرالوارثین بود و همه ما آماده می‌شدیم برای عملیات کربلای دو.        

نمیدونم چه کسانی این نوشته رو میخونند. اونها هم حال منو دارند؟ رسول رو می‌شناسند یانه؟ رسول به ظاهر سال 1345 در کرج به دنیا اومد و در گلشهر زندگی کرد.

او از وقتی خودش رو شناخت دیگه بندگی کرد و خوب هم بندگی کرد. جوانهای گلشهر کرج خیلی هاشون رسول رو نمی‌شناسن.

آهای نوجوونهای 16 ساله، رسول هم سن شما بود رفت جبهه و تو جبهه موندگار شد.

رسول مثل بعضی ها برای رفع تکلیف جبهه نرفت بلکه برای انجام تکلیف جبهه رفت. بدن از گل نازک‌تر رسول رو بارها و بارها ترکش‌ها و گلوله های دشمن شکافت.

... رسول در جبهه دنبال کمال بود و سعی می‌کرد در جبهه جایی باشه که نوک پیکان سختی ها در جنگ باشه. پس رسول شد تخریبچی. رسول اونقدر که من شناختمش همه وجودش در سوز و گداز بود و اگر خنده و شوخی هم می‌کرد دنبال رد گم کردن بود.

رسول می‌دونست که اگر تظاهر به معنویت کنه دکونش گرم میشه.

رسول از همه اینها فراری بود، اما می‌گفت: جعفر؛ نمیدونم چرا کار ما درست نمیشه. یک هفته قبل از شهادتش، من و رسول توی چادر شهید نباتی که معرف حضور بچه های تخریب لشکر 10 تو مقرالوارثین هست، تنها شدیم و اون هم به خاطر شدت بارون عصر بود که من داشتم به دو از چادر روابط عمومی می‌رفتم به سمت حسینیه الوارثین(حسینیه تخریب لشکر10). اونقدر شدت بارون زیاد بود که تا دیدم در چادر بازه چپیدم داخلش. دیدم هیچکس نیست  فقط رسول داخل چادر با خودش خلوت  کرده. دیدم صورت رسول خیسه، انگار گریه کرده. تا منو دید با آستین لباسش اشکاشو پاک کرد...

 

پرتاب ماهواره های شریف ست و تدبیر تا پایان سال، آغاز به کار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر در اهواز، ارائه فناوری کنترل صندوق های پست از طریق امواج رادیویی و خبر نوبت گیری صف بانک، بدون مراجعه حضوری با سیستم پیامکی مبتکر ایرانی از اخبار تشکیل دهنده صفحه علم و فناوری این شماره از نشریه ندای رسا است.

 

«زینب سلام الله علیها، پیامبر عاشورا» عنوان مطلبی است که در صفحه معارف صدمین شماره از نشریه ندای رسا به چاپ رسیده است.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9464/ن601/ق

ارسال نظرات