۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۸۷۷

قرضاوی از هیات علمای ارشد الازهر برکنار شد

خبرگزاری رسا ـ هیات علمای ارشد الازهر دیروز، 18 آذر، طی نشستی در قاهره استعفای رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را بررسی و وی را برکنار کرد.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: با اجماع نظر اعضای هیئت علمای ارشد الازهر در پایان نشست عادی دیروز به ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر استعفای یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از عضویت این هیئت تصویب شد.


عباس شومان، قائم‌مقام شیخ الازهر اظهار کرد: این هیات پذیرش استعفای قرضاوی از عضویت آن را بررسی کرد و در حین رأی‌گیری از حاضران، احمد الطیب، شیخ الازهر از ریاست جلسه کناره‌گیری کرد.


شیخ الازهر اعلام کرد: شایسته نیست که امامی عادل در اتخاذ تصمیم علیه کسی که به وی تهمت و افترا زده است، شرکت کند، تا این شبهه به وجود نیاید که وی با این رأی، تلافی‌جویانه عمل کرده است.


پیش از این یوسف قرضاوی، در اعتراض به موضع الازهر در قبال تحولات مصر استعفای خود را در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد و در پیام استعفای خود، شیخ الازهر را مورد هجوم قرار داد.


قرضاوی پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در مصر صراحتا از وی و اخوان‌المسلمین حمایت کرد و با صدور فتواهایی مردم این کشور را به اعتراض علیه ارتش مصر فرا می‌خواند. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات