۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۲۱۳۳
شیخ نعیم قاسم:

14 مارس در برابر تشکیل دولت وحدت ملی سنگ‎اندازی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، طرح‎های جریان 14 مارس را در راستای تعطیلی دولت و جلوگیری از تشکیل دولت وحدت ملی توصیف کرد.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان از بازسازی ارگان های دولتی و تلاش برای همکاری و مشارکت ملی همه گروه ها در جهت مصالح کشور به عنوان دو مسأله مورد تأکید این جنبش یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی گروه ها تنها به فکر منافع خود بوده و خواستار به حاشیه راندن دیگران هستند.

 

وی با اشاره به تلاش جریان 14 مارس برای تخریب کشور و دولت، افزود: این جریان در جلسات پارلمان حضور نیافت تا جلسات آن به دلیل عدم رسیدن به حد نصاب لغو شود و با این ترفند درصدد تعطیلی دولت است. هم اکنون با شرایط سخت و پیچیده ای که قرار می دهد، در حال مخالفت با قانون و خشونت طلبی است.

 

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اگر شرایط برای جریان 14 مراس مهیا شود حتی حاضر است که به تنهایی دولت تشکیل دهد، ولی آنها مطمئنا نمی توانند به هدف خود دست یابند. تمام تلاش 14 مارس این است که حکومت وحدت ملی تشکیل نشود، اما طرح آنان مغایر قانون بوده و محقق نمی شود.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از طرح رییس جمهور این کشور برای تشکیل دولت انتقاد کرد و ادامه داد: میشل سلیمان طرح تشکیل دولت جدید بدون کسب رأی اعتماد برای برگزاری انتخابات را مطرح کرده است که مطمئنا غیرقانونی به شمار می آید.

 

وی خاطر نشان ساخت: دولتی که نتواند رأی اعتماد بگیرد نمی تواند انتخابات پارلمانی را تحت نظر قرار دهد، زیرا غیرقانونی به شمار می آید. این مسأله به گسترش نزاع ، شکاف و تنش در کشور می انجامد و بهترین راه ممکن نیز تشکیل دولت وحدت ملی و کسب رأی اعتماد برای برگزاری انتخابات است./980/ب902/د

ارسال نظرات