۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۳۰۶

صد و یکمین شماره از نشریه ندای رسا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ صد و یکمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی راهی بازار مطبوعات شد.
صد و يکمين شماره نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، صد و یکمین شماره سه روزنامه ندای رسا با موضوعات گوناگون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حوزوی و سیاسی چاپ و منتشر شد.

 

مشروح سخنان رییس سازمان بازرسی کشور پیرامون پرونده علی عیاشی، فساد سه هزار میلیاردی و سد کارون 3، برگزاری مراسم سالگرد ورود ضریح امام حسین علیه السلام به اهواز، اعلام اولویت های 1 تا 600 خوزستان به حج عمره، افزایش تولید نفت خام تا 3 ماه آینده و انتقال شهدای تازه تفحص شده به معراج شهدای اهواز از اخبار این شماره از نشریه ندای رسا است.

 

در قسمت افلاکیان این شمار از نشریه ندای رسا مطلبی با عنوان «فراق حسین» به چاپ رسیده است که در آن می خوانیم:

شب هنگام به منزل که آمدم سراغ حسین را گرفتم. گفتند: عصر دوربین برادرشان را برداشتند و دیگر پیدایشان نیست و من گفتم که ایشان می‌آیند مقداری دیرتر. تا چندین روز از حسین اطلاعی نداشتیم که یکی از بچه‌های همسایه‌هایمان آمدند و گفتند: به مادرش بگوئید من به جبهه رفتم. نگران من نباشید.

 

دقیقاًنمی‌دانم این فراق 33 یا 44 روز به طول انجامید که یک روز رادیو برنامه عادی خود را قطع کرد و اعلام نمود یک نوجوان 13 ساله خود را به زیر تانک دشمن انداخته و تانک دشمن را منهدم ساخته و خود نیز شربت شهادت نوشیده‌است.

 

در حال شام خوردن بودیم که مجدداً تلویزیون خبر را اعلام نمود و مادرشان گفتند: بخدا حسین است انگار این مطلب به او الهام شد که حتی قسم نیز می‌خوردند پس از چند روز برادران سپاهی به درب منزل آمدند و خبر شهادت حسین را اعلام نمودند.

 

سالهایی متمادی از آن اتفاق گذشته است و همه ساله گرامیداشت هایی به همین مناسبت برپا می شود. باید تفکر حسین فهمیده ها در نوجوانان ما نهادینه شود. تفکری که نه فقط در پلاکاردها و بنرها به چشم بخورد و نه فقط در کتابها و مجلات. بلکه در تمام لحظات نوجوان کشور نقش ببندد. نامگذاری روز شهادت این اسطوره رشادت به نام روز نوجوان و همچنین روز بسیج دانش آموزی فرصت خوبی است برای نگاهی مجدد به کارنامه فرهنگی نوجوانان کشور.

 

به فرموده مقام معظم رهبری، امام خمینى قدس سره با ابعاد وجودى عظیم خود براى ملت ایران نمونه و اسطوره‌‌اى بر طبق واقعیتها بود. و شهید حسین فهمیده نیز در سطح خود و براى نوجوانان، یکى دیگر از اسطوره‌‌هاى ملت ایران است که براى همیشه در یادها زنده خواهد ماند.

 

ساماندهی شبکه های اجتماعی داخل، راه اندازی نخستین شبکه اجتماعی فناوری اطلاعات، پایان کار نوزدهمین نمایشگاه الکامپ، تلاش محققان سه کور برای درمان صرع و بیماری های اعصاب و اعطای تسهیلات ویژه به طرح های علمی قابل تجاری سازی از اخبار علم و فناوری این شماره از نشریه ندای رسا است.

 

در صفحه معارف صد و یکمین شماره از نشریه ندای رسا مطلبی با عنوان «اهمیت اربعین حسینی در کلام مقام معظم رهبری» به چاپ رسیده است.

 

لازم به ذکر است سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.  

 

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانی www.irennews.com مراجعه کنند./9464/ن601/ق

ارسال نظرات