۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۹۲۵۸۶

حضور 20 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای استانی کربلا پیش‌بینی کرد که تعداد زائران حسینی در مراسم اربعین امسال در کربلا به 20 میلیون تن برسد.
اربعين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نصیف الخطابی، رییس شورای استانی کربلا اعلام کرد: بیش از 3 هزار وسیله نقلیه برای انتقال زائران اربعین امام حسین(ع) از داخل و خارج از عراق که پیش‌بینی می‌شود تعدادشان به حدود 20 میلیون نفر برسد، در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: زیارت مرقد امام حسین(ع) هم‌زمان با اربعین طی چند روز آینده به اوج خود خواهد رسید و انتظار داریم که 20 میلیون زائر که یک میلیون از آنان از خارج از عراق هستند، در این مراسم شرکت کنند.


الخطابی تصریح کرد: طرح امنیتی که به مناسبت اربعین در کربلا اجرا شده، همچنان فعال است و شرایط مناسب برای ورود و خروج زائران فراهم شده است.


وی ادامه داد: دفاتر خدماتی کربلا، آستان‌های مقدس حسینی و عباسیه و مسئولان کاروان‌های حسینی از کربلا و دیگر استان‌های عراق در اجرای طرح خدماتی که به مناسبت اربعین اجرا می‌شود، همکاری دارند.


اداره استان کربلا نیز اعلام کرده است: 9 مدرسه به درخواست سازمان حج و زیارت ایران برای اسکان 3500 تن از زائران ایرانی اختصاص یافته و این سازمان تجهیز و نوسازی این مدارس را انجام داده است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات