۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۲۵۹۷

برگزاری سمینار بین المللی «اجرای قوانین اسلامی در دنیای معاصر» در اندونزی

خبرگزاری رسا ـ سمینار بین المللی«اجرای قوانین اسلامی در دنیای معاصر» از سوی دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی در این کشور برگزار شد.
سمينار در اندونري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار بین المللی دو روزه «اجرای قوانین اسلامی در دنیای معاصر» روزگذشته از سوی دانشکده شریعت و قانون دانشگاه شریف هدایت الله اندونزی با حضور شخصیت‎هایی ازکشور‎های اسلامی و غیر اسلامی دراندونزی برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری رسا، دراین سمینار بین المللی شخصیت‎هایی از کشور اندونزی، مالزی، مراکش، ترکیه، اتریش، تونس، سوریه، مصر، سودان، سوییس و ایران به ارایه مقاله پرداختند.


در این سمینار، ابراهیمیان رایزن فرهنگی کشورمان مقاله خود را با عنوان «جمع بین دموکراسی و شریعت در قانون اساسی ایران» ارایه کرد.


ابراهیمیان با تبیین اصول مرتبط با شریعت در قانون اساسی، اصل 4 را مهمترین اصل قانون اساسی برای اجرای قوانین اسلامی در ایران دانست و نقش ولی فقیه را در عدم انحراف سازمان‎ها و نهادها از مسیر اسلامی بسیار مهم توصیف کرد.


وی ضمانت اجرای دینی بودن نظام سیاسی ایران در قوه مقننه و قضائیه و مجریه را تشریح کرد و سپس به تحلیل حقوقی و فقهی اصول مربوط به سه قوه، در قانون اساسی پرداخت.


رایزن فرهنگی ایران در پایان گفت: تنها کشوری که هم در نظریه و هم در عمل تحفظ بر رعایت احکام اسلامی در جامعه دارد، جمهوری اسلامی ایران است.


 ابو بکر از سودان با ارایه مقاله خود، سیاست شرعی را موضوع سخن خود قرار داد و گفت: در اسلام از دو طریق حاکم اسلامی که ما آن را ولی امر می دانیم برگزیده می شود: یکی از راه خلافت و دوم انتخاب. وی یادآور شد: انتخاب حاکم توسط مسلمین سازگار با دموکراسی است.


 مشکوری عبدِالله از دانشکده حقوق دانشگاه شریف هدایت الله نیز در زمینه «نظریه سیاسی اسلام و اجرای آن در دنیای معاصر» سخن گفت و مشکلات موجود در سوریه و سایر کشورهای عربی را ناشی از فاصله بین نظریه سیاسی اسلام با عمل حاکمان دانست و راه برون رفت از آن را توجه حاکمان به ماهیت اسلامی حکومت عنوان کرد./994/
ب102/د

ارسال نظرات