۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۷۸۰

توصیه‎های آیت الله سیستانی به زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی از پایبندی به آموزه‎های اهل بیت(ع)، اخلاص، نماز اول وقت و حجاب به عنوان مهمترین وظایف زائران اربعین حسینی یاد کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید علی سیستانی در پاسخ به درخواست جمعی از شرکت کنندگان در پیاده روی به سوی کربلای معلا درباره ارائه توصیه های معنوی گفت: مومنانی که توفیق زیارت شریف اربعین حسینی را بدست آورده اند باید متوجه باشند که خداوند متعال پیامبران و اوصیا را الگوی مردم قرار داده است و بر زیارت بارگاه های آنان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شان و علو درجاتشان تأکید می ورزد.

 

وی افزود: مقتضای این زیارت علاوه بر یادآوری فداکاری و رشادت های امام حسین(ع)، اهتمام داشتن آموزه های دین به ویژه نماز، حجاب، اصلاح، عفو، حلم، ادب، حرمت ها و سایر فضلیت هاست تا این زیارت، گامی باشد برای تربیت نفس بر این فضایل و استمرار آن در زیارت های آینده. در این صورت می توان این زیارت ها را به مثابه حضور در مجالس تعلیم و تربیت امام علی(ع) دانست.

 

حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم تأثیر زیارت اربعین حسینی بر زندگی مردم تأکید کرد و اظهار داشت: ما در محضر ائمه اهل بیت(ع) نبودیم تا نزد آنان به تعلیم و تعلم بپردازیم، اما خداوند متعال آموزه ها و مواضع و عشق به زیارت آنان را برای ما حفظ کرد تا صداقت ما را بر اساس پایبندی به آموزه های ائمه(ع) بسنجد.

 

این مرجع تقلید از نماز اول وقت به عنوان یکی از مهمترین وظایف زائران یاد کرد و ادامه داد: نماز ستون دین و معراج مومنان است و باید در اول وقت ادا شود. مومنان نباید از نماز اول وقت غافل شوند و به کارهای دیگر بپردازند.

 

وی با اشاره به اهمیت اخلاص، خاطر نشان ساخت: ارزش و برکت عمل انسان به اخلاصش است و تنها عملی مورد پذیرش قرار می گیرد که با اخلاص همراه باشد. زائران در طول مسیر باید به ذکر خداوند بپردازند و بدانند که اخلاص بزرگترین نعمت خدا برای آنان است.

 

حضرت آیت الله سیستانی توجه به حجاب را از مسائل بسیار مهم زیارت اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: حجاب و پوشش از مهمترین مواردی است که خاندان اهل بیت(ع) حتی در سخت ترین شرایط در روز عاشورا به شدت به آن پایبند بودند و از هتک حرمتشان از سوی دشمنان بیش از سایر مسائل رنج بردند.

 

این مرجع تقلید افزود: از همه زائران به ویژه بانوان مومن می خواهم عفاف را در لباس، ظاهر و عملکردشات مورد توجه داشته باشند و از هر اقدامی که حجاب را مورد خدشه قرار می دهد همانند لباس های تنگ، اختلاط و زینت خودداری ورزند.

 

وی در بخش پایانی توصیه های خود گفت: از خداوند متعال می خواهیم جایگاه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را در پرتو فداکاری و مجاهدتهایی که در راه او و هدایت خلق انجام داده، رفیع تر کند، زیارت زائران و عبادت های آنان را بپذیرد و شهدای این راه را با امام حسین(ع) و یاران باوفایش محشور سازد./980/ب901/د

ارسال نظرات