۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۸۲۱
خطیب جمعه بیروت لبنان:

دشمنان درصدد نابودی کشورهای اسلامی و عربی هستند

خبرگزاری رسا ـ‌خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت لبنان به نقشه شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان درپی نابودی کشورهای اسلامی و عربی هستند.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد به بررسی حدیثی از امام رضا (ع) پرداخت و گفت: علی بن موسی الرضا(ع) مردم را به نماز، زکات و مراقبت از والدین سفارش کرده است و هر کدام از این سه مورد را مکمل یکدیگر می‎داند.


وی افزود: زنده نگه داشتن یاد امامان معصوم (ع) فقط با گریه، زیارت مرقدهای آنان و برپایی مراسمات دینی محقق نمی‎شود بلکه هر انسانی به مقداری که در توان دارد باید به فراگیری علوم اسلامی بپردازد.


حجت الاسلام سید فضل الله به حدیثی دیگری از امام رضا (ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت رضا (ع) در پاسخ سوالی که از نحوه‎ی زنده نگه داشتن نهضت ائمه (ع) از وی پرسیده بودند بیان داشت: هر کسی علوم ما اهل بیت (ع) را فراگیرد و آن را به دیگران آموزش دهد و مردم را نیز متوجه عمق سخنان ما کند به طور یقین آنان در مسیر حق قرار می‎گیرند.


وی ادامه داد: اگر مردم جهان از دستورات و رهنمودهای اهلی بیت (ع) پیروی می‎کردند هیچ گونه بحرانی در همه جهان وجود نداشت.


خطیب جمعه بیروت به بررسی رویدادهای سوریه و لبنان پرداخت و اظهار داشت: بحران و درگیری‎های سوریه موجب ناآرامی در منطقه به خصوص در لبنان شده است به طوری که مردم این کشور در حالت ترس دائمی زندگی می‎کنند.


وی مبارزه با تفرقه، فتنه و افکار تکفیری را بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: حفظ وحدت در شرایط بحرانی منطقه یکی از مهم‎ترین مسائلی است که ملت‎های باید به آن توجه و اهتمام ویژه‎ای داشته باشند.


این عالم لبنانی افزود: دشمنان با بمب‎گذاری در سوریه و عراق درصدد از بین بردن کشورهای اسلامی و عربی هستند؛ این دشمنی با ایجاد بحران در سوریه آغاز و کم کم به همه کشورهای منطقه سرایت خواهد کرد.


وی به میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی (ع) پیامبر مسیحی‎ها و مسلمانان است بنابراین میلاد این پیامبر عظیم شأن میلاد مسلمانان نیز محسوب می‎شود. حضرت محمد (ص) هنگامی دین مبین اسلام را به جهانیان عرضه داشت، حضرت عیسی (ع) و مادر پاکدامنش را نیز مورد تایید قرار داد./994/پ202/ع

ارسال نظرات