۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۳۰۶۴

برگزاری مراسم اربعین حسینی در استانبول ترکیه

خبرگزاری رسا ـ عاشقان اهل بیت (ع) در مراسم اربعین شهادت جانسوز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) در شهر استانبول اشک ماتم ریختند.
ترکيه

 به گزارش خبرگزاری رسا، عاشقان اهل بیت (ع) در مراسم اربعین شهادت جانسوز سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در شهر استانبول اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم که در مسجد ایرانیان (والده خان) برگزار شد، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در چهلمین روز از شهادت جانسوز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش مراسم عزاداری و نوحه خوانی برپا کردند.

 

این مراسم با قرائت دعای پرفیض اربعین آغاز شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین ˈعالمیˈ امام جماعت مسجد ایرانیان (والده خان) به سخنرانی درخصوص اهمیت قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فداکاریهای حضرت زینب کبری (س) پرداخت.

 

در این مراسم باشکوه و حزن انگیز مداحان اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) با ذکر مصایب حضرت سید الشهداء (ع) و یاران وفادارش به مرثیه خوانی و نوحه سرایی به زبان های فارسی و ترکی پرداخته و حاضرین در این فضای معنوی و روحانی آکنده از غم و اندوه اشک ماتم ریختند و عظمت قیام امام حسین(ع) این شورانگیزترین حماسه تاریخ بشری را گرامی داشتند./982/ب102/ع

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

ارسال نظرات