۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۹۳۴۰۳

درگیری خونبار هواداران اخوان‎المسلمین با پلیس مصر

خبرگزاری رسا ـ تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین، به خشونت با پلیس و شهروندان کشیده شد.
مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، تظاهرات طرفداران اخوان المسلمین پس از معرفی این گروه به عنوان یک تشکیلات تروریستی از سوی دولت موقت مصر روز گذشته به خشونت با پلیس و شهروندان کشیده شد و در جریان آن سه نفر کشته و 265 نفر دستگیر شدند.


همچنین یک منبع مصری تأکید کرد نیروهای امنیتی 148 تظاهرکننده طرفدار اخوان السلمین از جمله 28 زن را در استان‎های مختلف این کشور دستگیر کردند. تظاهرات روزگذشته، اولین تظاهرات طرفداران اخوان پس از اعلام این گروه به عنوان یک تشکیلات تروریستی است.


به گفته این منبع امنیتی علت دستگیری این افراد، بستن خیابان‎ها و حمله به شهروندان بوده است.


از سوی دیگر در استان‎های مختلف مصر درگیری‎هایی میان طرفداران اخوان المسلمین و پلیس این کشور درگرفت.


همچنین روزنامه الیوم السابع گزارش داد در جریان این درگیری ها 15 نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند و طرفداران این گروه، در محله هرم در قاهره و همچنین در استان منیا درجنوب قاهره خودروهای پلیس را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر در شماری از شهرهای مصر، مردم در حمایت از ارتش و دولت تظاهرات کردند و با برافراشتن تصاویر عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع  خواستار پایان دادن نیروهای امنیتی به ناامنی و آشوب شدند. به نوشته الیوم السابع در بسیاری از مناطق از جمله محله خیابان احمد عرابی باشای قاهره، مردم برای پایان دادن به تظاهرات اخوانی‎ها به کمک پلیس آمدند.


همچنین درگیری میان مردم و طرفداران اخوان المسلمین در شهرک دانشگاه الازهر به خشونت کشیده شد و طرفین به سوی یکدیگر بمب‎های دست ساز پرتاب کردند./994/ت101/ک

ارسال نظرات