۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۹۴۲۲۴
نماینده پارلمان عراق:

نقش عربستان در تروریسم منطقه آشکار است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق با اشاره به نقش روشن عربستان در حمایت از تروریسم در منطقه، اتخاذ موضع یکپارچه علیه این کشور از سوی کشورهای عربی را خواستار شد.
سيد علي العلاق رئيس کميسيون ديني پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی العلاق، رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی پارلمان عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران نقش عربستان سعودی در تروریسم موجود در منطقه را آشکار توصیف کرد.

 

وی گفت: نقش عربستان در حمایت از تروریسم در بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه عراق، لبنان و سوریه و حتی روسیه آشکار شده و دلایل فراوانی در این باره وجود دارد.

 

حجت الاسلام العلاق افزود: اعتراف تروریست های بازداشت شده دلیل روشنی بر دست داشتن عربستان سعودی در تروریسم منطقه است. گفتمان طایفه ای این کشور علیه عراق و برخی کشورها نیز سند دیگری به شمار می آید.

 

نماینده پارلمان عراق بر لزوم بررسی این مسأله در شورای امنیت تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه عربستان باید در قبال جنایت های خود در شورای امنیت پاسخگو باشد، کشورهای عربی نیز باید مواضع یکپارچه ای برای ایستادگی در برابر این کشور و پایان دادن به گفتمان طایفه ای و دخالت آن اتخاذ کنند.

 

گفتنی است روسیه خواستار گنجاندن نام عربستان سعودی در فهرست تروریسم شده است./980/ب903/د

ارسال نظرات