۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۳۰۶

توزیع سیار آب زمزم در مسجد الحرام برای نخستین بار

خبرگزاری رسا ـ مقامات سعودی اعلام کردند که از این پس و به مدت دو روز در هفته و همچنین تمامی روزهای ماه مبارک رمضان آب زمزم در مسجد الحرام و در میان زائران توزیع می‎شود.
آب زمزم
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، مقامات سعودی از راه اندازی توزیع سیار آب زمزم در مسجد الحرام خبر دادند.
 
آب زمزم در مخازن قابل حمل و در روزهای دوشنبه، پنج شنبه و تمامی روزهای ماه مبارک رمضان سال جاری در میان زائران خانه خدا توزیع می شود. 
 
مخازن قابل حمل توزیع آب زمزم به نحوی طراحی شده اند که از آلوده شدن این آب به عفونت ها و بیماری های مختلف جلوگیری کرده و این در حالی است که لیوان های یک بار مصرف نیز در اختیار زائران قرار داده می شود.
 
تولیت مسجد الحرام همچین از برنامه های خود برای ارائه دفترچه راهنمای زیارت خانه خدا و مناسک حج به زبان های مختلف خبر داد.
 
تولیت مسجد الحرام در همین ارتباط قصد دارد که جزوات چاپ شده ای را در اختیار زائران قرار دهد که مناسک حج و قوانین اسلامی در مورد مسائل مختلف در آن بیان شده است.
 
70 کارمند تمام وقت و 21 کارمند پاره وقت به منظور پیاده سازی این برنامه هم اینک از سوی مقامات سعودی استخدام شده اند.
 
کلاس های راهنمایی و مشاوره ویژه زائران خانه خدا نیز از این پس هر روز و پس از برگزاری نمازهای پنجگانه در بخش جنوبی مسجد الحرام برگزار می شود./990/ب902/د
ارسال نظرات