۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۰۱۸
سید علی فضل الله:

احترام به حقوق بشر بدون توجه به مذهب و نژاد از ساده‎ترین وظایف در قبال پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، احترام به حقوق بشر و تحکیم وحدت اسلامی بدون توجه به مذهب و نژاد را از ساده‎ترین وظایف مسلمانان در قبال رسول خدا(ص) دانست.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در پیامی که به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) صادر شد احترام پیروان مذاهب اسلامی به یکدیگر و دوری از تنش را خواستار شد.

 

در این پیام آمده است: پیامبر اکرم(ص) با وجود همه هجمه های جهانی صورت گرفته، بزرگ ترین و تاثیرگذارترین شخصیت جهان است که اوج رحمت و محبت را به نمایش می گذارد. این شخصیت به عنوان شخصیت برتر و مبلغ اصلاح برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

 

فضل الله افزود: رسول خدا(ص) پیام الهی، شریعت اسلامی و احکام خدا را در اوج اخلاق تبلیغ کرد تا رسالت صلح و اصلاحات جهانی باشد.

 

امام جمعه بیروت بر لزوم استفاده از آموزه های نبوی در زندگی تأکید کرد و اظهار داشت: عمل به توصیه های حضرت محمد(ص) در حمایت از بشریت به دور از هویت دینی و نژادی، احترام به حقوق بشر، تحکیم وحدت اسلامی و روابط میان مسلمانان از ساده ترین واجباتی است که باید آن را برای پیامبر(ص) انجام دهیم.

 

وی عمل به این توصیه ها را عامل خاموشی فتنه در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: در سالروز میلاد رسول اکرم(ص) از فعالان مذاهب و جنبش های اسلامی می خواهیم که همه توان خود را برای تحکیم وحدت اسلامی در پرتو گفتمان عاقلانه، احترام به یکدیگر و گفت‎وگو با پیروان سایر مذاهب به کار گیرند.

 

حجت الاسلام فضل الله ادامه داد: در این راستا باید از هرگونه گفتمان منفعل و تنش زا و بسیج مذهبی متعصبانه در شرایط سخت و پیچیده کنونی دوری کرد.

 

امام جمعه بیروت، تشکیل دولت جدید در لبنان را خواستار شد و تأکید کرد: از لبنانی ها می خواهم به مناسبت این ایام فرخنده، راه را برای تشکیل دولت جدید فراهم سازند، امری که می تواند تاثیر فراوانی بر جوامع اسلامی داشته باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات