۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۲۸۹
شیخ عیسی قاسم:

اصلاحات مورد نظر آل‎خلیفه مربوط به 100 سال پیش است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، اصلاحات صوری و نمایشی صورت گرفته از سوی آل‎خلیفه را مرتبط به 100 سال گذشته و مغایر خواسته‎های انقلابیان توصیف کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين - ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد پایان بحران را منوط به تحقق برخی شرایط توصیف کرد و گفت: آزادی همه زندانیان بی گناه و اصلاح زبان رسانه های نظام که در حال انحطاط اخلاقی بوده و روحیه کینه و شکاف در جامعه را گسترش می دهد از مقدمات مذاکره و اصلاحات است.

 

وی افزود: هر راه حلی برای پایان بحران باید با موافقت ملت همراه باشد، بدون شک بهترین راه نیز همین به شمار می آید.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: اصلاحات نمایشی و صوری نمی تواند ضمانت های قانونی را برای مردم به همراه داشته باشد. این اصلاحات سبب تقسیم شهروندان بر اساس ویژگی های مورد نظر نظام می شود.

 

رهبر شیعیان بحرین بر عدم اهتمام آل خلیفه به حل مشکلات کشور تأکید کرد و اظهار داشت: اصلاحاتی که بر اساس اوضاع 100 سال گذشته و قبل از بیداری و احساس آزادی خواهی و انقلاب های پی در پی جهان و همچنین فداکاری های ملت بحرین در این راه نمی تواند مشکلی را حل کند.

 

وی با اشاره به ادامه سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان برای تغییر بافت جامعه، ادامه داد: نظام بحرین اصطلاحاتی را در پیش گرفته است که بافت جامعه را به وسیله سیاست اعطای تابعیت به بیگانگان علیه پیروان یک مذهب مشخص(تشیع) دگرگون می سازد.

 

شیخ عیسی قاسم خاطر نشان ساخت: اصلاحات فوری برای کشور بسیار ضروری است ولی افزایش تعداد بازداشت شدگان، صدور احکام قضایی علیه شهروندان و گسترش بازار محاکمه های ظالمانه را مشاهده می کنیم. بازداشت علمایی نظیر سید محمود موسوی و تعرض به مقام صعصعه بن صوحان نشان دهنده نیت ناپاک اصلاحات نظام است./980/ب901/د

ارسال نظرات