۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۹۵۴۵۰
رییس تجمع علمای اهل سنت لبنان:

کنفرانس وحدت اسلامی فریادی بلند در برابر اقدامات تکفیری‎ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس تجمع علمای اهل سنت لبنان با تاکید بر وحدت اسلامی گفت: کنفرانس وحدت اسلامی فریادی بلند در برابر اقدامات تکفیری‎ها است.
شيخ احمد الزين رئيس تجمع علماي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الزین، رییس تجمع علمای اهل سنت لبنان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: کنفرانس وحدت اسلامی تهران همانند فریادی بلند در مقابل اقدامات جنایتکارانه تروریست‎ها، جریان‎های تکفیری و فتنه‎گران است.


وی با اشاره به رویدادهای جهان اسلام گفت: کشورهای عربی و اسلامی در حال گذراندن روزهای سختی هستند که برگزاری مراسم‎هایی همانند کنفرانس وحدت اسلامی تهران می‎تواند به التیام این بیماری و سختی‎های منطقه‎ای بپردازد.


رییس تجمع علمای اهل سنت لبنان بیان داشت: کنفرانس وحدت اسلامی اقدامی در جهت گسترش قرآن و وحدت بین مذاهب گوناگون اسلام است.


وی با تاکید بر احترام بین مذاهب عنوان کرد: متاسفانه برخی مذاهب به جای احترام به مذاهب دیگر به تکفیر آنان می‎پردازند که این گونه اقدامات باطل، اشتباهی بزرگ است.


شیخ الزین ادامه داد: مذاهب مختلف اسلامی باید بر ارکان خود همانند قرآن، توحید، معاد، ایمان و رسول اکرم (ص) تاکید و وحدت خود را در چارچوب این ارکان حفظ کنند.


وی دعوت به وحدت اسلامی را برگرفته از شعار لا اله الا الله و محمد رسول الله دانست و تصریح کرد: قرآن کریم در سوره و آیه‎های مختلف، مسلمانان را بر حفظ وحدت دعوت کرده است./994/ب903/د

ارسال نظرات