۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۵۳۳

هیأت سوری فردا به ژنو می‌رود

خبرگزاری رسا ـ هیأت رسمی سوریه فردا به ریاست وزیر خارجه این کشور برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲، وارد سوئیس می‌شود.
وليد معلم وزير خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت رسمی سوریه فردا به ریاست «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور به ژنو خواهد رفت تا از آن‎جا مستقیما به شهر مونترو واقع در 90 کیلومتری شهر ژنو برود جایی که صبح چهارشنبه کنفرانس کار خود را آغاز خواهد کرد.


این گروه شامل عمران الزعبی، بثینة شعبان، فیصل مقداد، بشار الجعفری، لونا الشبل، حسام آلا، احمد عرنوس و اسامة علی خواهد بود و 20 خبرنگار از سوریه آن‎ها را همراهی خواهند کرد.


همچنین گزارش شده است که 700 خبرنگار خارجی  قرار است این نشست را پوشش دهند.


کنفرانس ژنو 2 صبح چهارشنبه با حضور بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان 30 کشور کار خود را در شهر مونترو آغاز خواهد کرد و تیم سوری روز پنجشنبه به ژنو باز خواهد گشت تا روز جمعه به صورت مستقیم با نمایندگان معارضان گفت‌و‌گو کند.


در همین رابطه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به صورت رسمی از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه دعوت کرده و گفته که ایران در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.


دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در روزهای گذشته چندین بار با وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و ایران اعلامیه ژنو ١ را به عنوان اساس کنفرانس ژنو 2 پذیرفته و متعهد شده «نقشی مثبت و سازنده» در سوریه ایفا کند.


بعد از اعلام این خبر ائتلاف معارضان سوری گفت که به دلیل حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 مشارکت خود را در این کنفرانس تعلیق کرده است./994/ب102/د

ارسال نظرات