۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۹۵۶۲۵

سخنرانی استاد ایرانی در جمع دو هزار نفری مردم اندونزی

خبرگزاری رسا ـ یک روحانی اعزامی از کشورمان با حضور در جمع دوهزار نفری مردم اندونزی در مسجد التوبه به قرائت قران و ایراد سخنرانی پرداخت.
ميلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی روحانی اعزامی از مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی روزگذشته، با حضور در جمع دوهزار نفری مردم اندونزی به مناسبت جشن میلاد النبی (ص) که شامل ابتهالات و قرائت قرآن بود، آیاتی از کلام الله مجید را در باره پیامبر گرامی (ص) تلاوت کرد و آنگاه در موضوع «شناخت و اطاعت از نبی اکرم (ص) رمز وحدت امت اسلامی» به ایراد سخن پرداخت.


وی با اشاره به شخصیت پربرکت پیامبر گرامی(ص) اظهار داشت: در آغازین لحظات عمر شریف آن حضرت، نمادهای شرک وظلم به لرزه در می‎آید و به افول می‎رود برای جستجوگران آثار وجودی آن بزرگوار پیام دارد و به معنای سازش ناپذیری این وجود نورانی با ظلم و ستم است.


احمدی شاهرختی دعوت به شناخت بیشتر سیره و اندیشه پیامبر اعظم(ص) کرد و گفت: روحیه و علاقه آن حضرت به گونه‎ای بود که در کمترین زمان پس از بعثت ایشان، جنگ‎های دیرینه عرب به صلح و آرامش مبدل شد که نشان از درایت و تدبیر ایشان برای یک پارچه کردن و وحدت بخشیدن به مردمان آن سرزمین است و این نگاه و کردار در موارد متعدد و تا آخر عمر پربرکت ایشان ادامه داشت.


وی با توجه به بغض دشمنان قسم خورده اسلام گفت: از همان روز اول بعثت، پیامبر عزیز ما آماج انواع اذیت‎ها و تهمت‎های صاحبان زر و زور بود؛ و پس از آن و تا زمان ما این دشمنی‎ها ادامه دارد. بله مردان بزرگ و منادیان وحدت، همیشه دشمنان جدی دارند؛ چراکه در مسیر وحدت و اتحاد است که نان دشمنان اسلام آجر می‎شود. امام خمینی (ره) نیز در زمان ما منادی وحدت بود و بنابراین دشمنان قسم خورده ای داشت و دارد./994/ب101/د

ارسال نظرات