۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۵۹۰۲
سید علی فضل الله:

رژیم صهیونیستی موثرترین رژیم در نیرنگ است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به جنایت‎های گسترده صهیونیست‎ها در فلسطین، این رژیم را موثرترین رژیم در عرصه نیرنگ توصیف کرد.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد انفجارهای تروریستی روزهای گذشته در این کشور را محکوم کرد و گفت: این انفجارها نشان دادند که عاملان و برنامه ریزان آنها هیچ تفاوتی میان پیروان دین و مذهب قائل نبوده و تنها در پی قتل و خونریزی هستند.

 

وی افزود: ضاحیه جنوبی که امنیت آن به مثابه امنیت همه منطقه است مورد هدف قرار گرفته و دشمنان به بهانه های واهی به کشتار شهروندان بی گناه می پردازند.

 

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم مبارزه همگانی با تروریسم تأکید کرد و اظهار داشت: تروریسم تنها برای یک شهر یا منطقه ای خطر به شمار نمی آید، بلکه همه کشور و ارزش های انسانی و اخلاقی جامعه در معرض خطر قرار دارد. تروریست ها چهره اسلام را نیز هدف قرار داده و این دین را دین قتل و بحران جلوه می دهند.

 

خطیب جمعه بیروت با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو 2 در سوییس تصریح کرد: گرچه در دعوت از برخی گروه ها و عدم دعوت برخی دیگر از گروه ها و کشورها مشکلاتی به وجود آمد، امیدواریم که برگزاری چنین مذاکراتی بتواند به پایان بحران و خونریزی در سوریه منجر شود.

 

وی ادامه داد: این مذاکرات باید در داخل سوریه و به دور از دخالت بیگانگان و مصالح کشورهای بزرگ صورت گیرد. برخی کشورهای جهان و منطقه هر نوع مذاکره را با هدف تامین اهداف خود قبول دارند.

 

فضل الله نسبت به ناامنی و بحران در مصر ابراز نگرانی کرد و گفت: مصر به صحنه ای برای فتنه مدبل شده است و از مردم این کشور می خواهیم با حفظ وحدت ملی و مبارزه با اختلافات به برقراری ثبات در این کشور کمک کنند.

 

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به مساله فلسطین پرداخت و بیان داشت: رژیم صهیونیستی به  عنوان موثرترین رژیم در صحنه نیرنگ استکباری و تنها استفاده کننده از فتنه در کشورهای اسلامی در حال ادامه جنایت علیه فلسطین است. مسلمانان باید فلسطین را مساله اصلی خود بدانند و تحقق نقشه صهیونیست ها را در قدس و اقصی ندهند./980/ب902/د

ارسال نظرات