۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۹۵۹۰۶
شیخ نعیم قاسم:

حامیان تکفیر روزی در آتش این گروه می‎سوزند

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه تکفیری‎ها هیچ دوستی ندارند، به حامیان تکفیر هشدار داد که روزی در آتش این گروه خواهند سوخت.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که روز گذشته از سوی جمعیت آموزش های دینی برگزار شد نسبت به گسترش جریان های تکفیری هشدار داد و گفت: امروزه با حمله تکفیری هایی مواجه هستیم که در سراسر جهان پراکنده شده تا واقعیت های بشری را ویران سازند.

 

وی افزود: هر که گمان کند تکفیری ها تنها قشری از مردم را مورد هدف قرار می دهند سخت در اشتباهند زیرا آنها اعتقاد دارند که زمین تنها برای خودشان است و هیچ کس دیگری استحقاق زندگی ندارد. آنها دشمنان همه بشریت هستند و تنها با سوریه و لبنان و عراق دشمنی ندارند.

 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به توجیه حضور تکفیری ها در لبنان به بهانه حضور حزب الله در سوریه، تصریح کرد: همگان باید بدانند که تکفیری ها با استفاده از بحران سوریه به لبنان و عراق و مصر نفوذ کرده اند و مطمئنا در روزهای آینده به سایر کشورها خواهند رفت.

 

معاون دبیرکل حزب الله به تاثیرهای بحران سوریه بر لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل اول این است که یک جریان سیاسی در لبنان نسبت به بحران سوریه شرط بندی کرده و همه مواضع سیاسی خود را به تغییر نظام در این کشور مرتبط ساخت. بر همین اساس بود که ارگان های دولتی را از کار انداخت، تشکیل دولت را به تاخیر انداخت، بر گفتمان خشونت طلبانه تأکید ورزید و پارلمان را تعطیل کرد.

 

وی آوارگی شهروندان سوری، عدم همکاری کشورهای عربی و گسترش فقر و محرومیت را دومین نتیجه بحران سوریه ذکر کرد و ادامه داد: افزایش جنایت های اخلاقی، اجتماعی و سرقت در لبنان نیز سومین تأثیر بحران سوریه بر لبنان است و اختلال امنیتی به دلیل گشوده شدن مرزها با سوریه و قاچاق سلاح و خودروهای بمب گذاری شده نیز چهارمین پیامد بحران سوریه بر لبنان به شمار می آید.

 

شیخ نعیم قاسم حل بحران سوریه را پایان مشکلات لبنان دانست و تأکید کرد: به کسانی که ناامنی را در لبنان توجیه می کنند، می گویم که با توجیه تکفیر و جنایت به گسترش این مسائل دامن نزنید و بدانید که تکفیر هیچ دوستی ندارد و اگر خود را دوست تکفیری ها می دانند مطمئنا روزی در آتش این تکفیر خواهند سوخت.

 

عضو ارشد حزب الله تشکیل فوری دولت وحدت ملی را خواستار شد و گفت: بوی تغییر مواضع جریان 14 مارس و بازگشت به تشکیل دولت وحدت ملی به مشام می رسد. امیدوارم دیگر شاهد مواضع ضد و نقیض و تنش طلبانه از سوی این گروه نباشیم و بتوانیم دولت را تشکیل دهیم.

 

وی انفجارهای تروریستی روزهای گذشته در لبنان به ویژه منطقه حاره حریک را حکوم کرد و خاطر نشان ساخت: مسؤولیت امنیت کشور بر عهده دولت است و هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست. از سوی دیگر جریان 14 مارس نیز در این جنایت نقش مستقیمی دارد، زیرا با گفتمانی که در پیش گرفت زمینه های لازم برای تروریسم فراهم ساخت./980/ب902/د

ارسال نظرات