۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۶۴۰۹
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام:

جنگ سوم جهانی از سوی غرب علیه اسلام آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در قطر گفت: جنگ سوم جهانی از سوی غرب علیه اسلام آغاز شده است و بحران‎هایی که در کشورهای اسلامی بروز کرده با طراحی غرب بوده و برای دامن زدن به اختلافات بین گروه‎های اسلامی صورت می‎گیرد.
دبيرکل اتحاديه جهاني علماي اسلام در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان در قطر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی خالقی راد، رایزنی فرهنگی کشورمان با علی محیی الدین قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام در قطر دیدار و گفت وگو کرد.


در این دیدار، قره داغی در خصوص مسایل جهان اسلام وبحران‎هایی که در کشورهای اسلامی به وجود آمده است، اظهار داشت: می‎توان اذعان کرد که در حقیقت جنگ سوم جهانی از سوی غرب علیه اسلام آغاز شده است و بحران‎هایی که در کشورهای اسلامی مصر، مالی، لیبی، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان بروز کرده با طراحی غرب بوده و برای دامن زدن به اختلافات بین گروه‎های اسلامی صورت می‎گیرد.


وی گفت: کشورهای اروپایی و غربی با وجود این که با یکدیگر اختلاف نظر دارند، ولی در مقابل کشورهای اسلامی با هم متحد هستند و اتفاق نظر دارند، در حالی که بین مسلمانان اختلاف‎ها روز به روز افزایش می‎یابد.


دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام تاکید کرد: وظیفه علمای اسلامی است تا با هماهنگی و وحدت نظر از مشکلات به وجود آمده جلوگیری کنند.


قره داغی همچنین تاکید کرد: شیوه  تعاملی که دکتر حسن روحانی رییس جمهوراسلامی ایران برای حل مشکلات با غرب اتخاذ کرده، برای منطقه مفید است.


وی گفت: متاسفانه جهان اسلام در آتش فتنه واختلاف فرو رفته است و علمای جهان اسلام که نقش موثری می‎توانند در خنثی سازی این توطئه داشته باشند، با یکدیگر هماهنگ ومتحد نیستند و لذا ما انتظار داریم که علمای جهان اسلام تلاش هماهنگ وسازمان یافته‎ای را بدین منظور انجام دهند.


رایزن فرهنگی کشورمان نیز از دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام به خاطر نقش مفید و سازنده‎ای که در راستای تقریب مذاهب اسلامی دارد، تشکر و بر اهمیت نقش وی در اعتدال نظریات علمای اهل سنت تاکید کرد.


خالقی راد خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشورهای اسلامی، تندروی واختلافات سبب تشدید درگیری‎ها و سو تفاهم‎ها شده است و بیش از هر زمانی دیگری، حرکت کردن بر مشی اعتدال ضروری به نظر می‎رسد.


رایزن فرهنگی کشورمان گفت: متاسفانه افراطی‎ها در کشورهای اسلامی براختلافات دامن می‎زنند و حتی دارای شبکه‎های تلویزیونی و شبکه‎های اجتماعی و اینترنت نیز هستند و لذا علمای اسلامی می‎توانند نقش سازنده‎ای برای وحدت نظر در جهان اسلام داشته باشند./994/ب103/د

ارسال نظرات